Az autógyártó új fejlesztésű kormányon dolgozik, amely felhasználói felületként szolgálhatna a sofőr számára. A frissen benyújtott szabadalmi kérelem szerint érintőképernyőt és haptikus visszajelzést is tartalmazna az új kormánykerék. [A haptikus visszajelzés az érintésen, mint érzékelésen alapuló jelzés. A készülék a felhasználó egy utasítására nem kizárólag hallható vagy látható, hanem tapintható módon reagál például rázkódással vagy a felület struktúrájának, formájának megváltoztatásával – a szerk.] Az érintő felületek helyettesítenék a jelenlegi görgős vezérlőket, valamint a menetváltó kapcsolót (Park, Drive, Reverse, Neutral).
A menetváltó kapcsoló a jelenleg használt váltókar megszűnését eredményezné, ezzel még letisztultabb látványt eredményezve. Természetesen ez az egyértelmű előnyök mellett felvet néhány problémát, többek között a véletlen váltás (véletlen érintéssel) gyakrabban fordulhat elő.
A szabadalmi kérelemben közölt rajzokon jól látszik az érintőpanelek elhelyezkedése és mérete:
A beadvány szövege szerint:
„A kormánykerék felhasználói felülete tartalmazhat az alsó részen elhelyezett indikátorokat is, amelyek jelzik a jármű kiválasztott sebességfokozatát. Például az egyes ikonok világítása jelezheti a parkolási, hátrameneti, üres vagy vezetés üzemmódok bekapcsolását. Opcionálisan a kormánykerék tartalmazhat RFID érzékelést és NFC aktiválási funkciókat is.”
A további magyarázatok szerint a haptikus visszajelzés segítségével a sofőr tájékoztatást kaphat a kiválasztott menüpont vagy funkció állapotáról. A haptikus mellett természetesen vizuális és hang alapú visszajelzés is megerősíti az irányítást.
Természetesen a vezetés biztonságához is hozzájárul, ha minél több funkció érhető el a kormányról, hiszen a sofőr figyelmét kevésbé vonja el, mint a középső kijelző. A vállalat szerint a jövőben érkező teljes önvezetés során is rendkívül hasznos lehet az új kormánykerék.
A szabadalom szerint a tervezők Felix Godard és Joris Aerts voltak. Godard korábban a Porsche egyik tervezője volt, aki a Model 3 kormányát is tervezte. Jelenleg a Lucid Motors-nál dolgozik. A másik tervező, Joris Aerts sem dolgozik már a vállalatnál, hat év után tavaly hagyta ott a céget.
Fontos megemlíteni, hogy minden szabadalom esetében felmerül a lehetőség, hogy a tervezet nem fog megvalósulni, azonban elég sok újító ötletet láttunk már a Teslától, így az újratervezett kormánykerék akár a nem túl távoli jövőben is valósággá válhat.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.