Az új IONITY árazás sokaknál kiverte a biztosítékot a napokban, azonban nem mindenkit fog egyformán érinteni a drágulás. Egyes gyártók új szolgáltatásokat indítanak el, hogy a saját autóiknál olcsóbb, egyszerűbb legyen a töltőoszlopok használata. Ilyen lesz a Mercedes me Charge szolgáltatása is, amely hozzáférést biztosít 300,000 töltőponthoz egyetlen fiókkal és egyszerűsített fizetési lehetőséggel.

Hirdetés

A gyár most részletesebben nyilatkozott a funkcióról:

  • Nagyjából 130,000 töltőpont Európában és 300,000 világviszonylatban
  • Átlátható és megkönnyíti a fizetést, kiterjed az összes partner-töltőhálózatra, nemzetközi
  • A töltőpontok megjelennek a Mercedes me applikációjában és az autók navigációs rendszerében is
  • Az IONITY hálózatán való töltést is olcsóbbá teszi, az 0.29€/kWh-ra mérséklődik az ára

Így nyilatkoztak:

„Az EQC-vel optimalizált navigációt tesz lehetővé a Mercedes-Benz az ügyfelei számára, hogy minél könnyebben megtalálhassák a töltőállomásokat. Kényelmesen hozzáférhessenek a különböző szolgáltatók töltési pontjaihoz a Mercees me Charge applikáción keresztül és élvezhessék az egyszerű számlázással ellátott integrált fizetési funkciót, ideértve az IONITY hálózatot is. A szolgáltatás célja hogy könnyedén, komplikációmentesen, átláthatóan tudjuk megtervezni útjainkat.”

A legszembetűnőbb dolog az IONITY árcsökkenése, 0.79€/kWh-ról 0.29€/kWh-ra változik, ami 36.7%-os kedvezményt jelent, továbbá az első évben nem kell havidíjat fizetniük sem a felhasználóknak. Ami fontos dolog lehet a Mercedes EQC tulajdonosoknak, hogy az IONITY hálózat valószínűleg meghatározó résztvevője lesz a páneurópai gyorstöltőhálózatnak a nem Teslások számára.

„A Mercedes me lehetővé teszi az IONITY hálózat gyorstöltőinek elérését is. Amely a hosszú utak esetén is kényelmes lehet a rövid töltési időnek köszönhetően. Az IONITY csomaggal a Mercedes-Benz EQC vonzó lehetőség lehet, a csökkentett díjszabásnak hála. Az EQC tulajdonosok továbbá egy évig a havi alapdíj nélkül juthatnak hozzá a csomaghoz.” – Mondja a cég.

Az, hogy egy adott cég egyesíti a különböző töltési szolgáltatókat, hatalmas előnyt jelenthet a felhasználóinak, akik azelőtt minden szolgáltatót külön tudtak csak elérni. A jövőben az ilyen megoldások pedig még fontosabbá válhatnak, most, hogy már elindultak a fizetős töltési szolgáltatások várhatóan további szereplők jelennek meg a piacon kihasználva az üzleti lehetőséget. Tehát ilyen egyesített szolgáltatások nélkül a hosszabb európai utak nagyon problémássá válhatnak az e-autósok számára.