Az elektromos jármű csatlakoztatásának mozzanata általában nem kérdés. Ám ez a mozdulat végrehajtásának egyszerűsége, a használt csatlakozó típusától és a töltőport helyétől függően változik. Ez általában nem okoz jelentős problémát.

Hirdetés

A Nissan terméktervezési és stratégiai főnöke, Ivan Espinosa azt mondja, hogy minden bizonnyal a probléma még is megtörténhet, különösen akkor, ha a nők az elektromos jármű vezetői. Azt állítja, hogy még a kábel súlya is negatív hatással lehet az autó használatára, amikor egy autót töltőre kell csatlakoztatni.

Az autógyártó ezt az információt a Leaf vásárlóitól kapott visszajelzések alapján szerezte meg (amelyek egyébként 2010 óta vannak értékesítésben, tehát rengeteg idejük volt az említett visszajelzések összegyűjtésére). Úgy tűnik ahelyett, hogy a töltési módszert jobbá tenné, a Nissan teljesen másképp kezeli ezt a problémát.

Espinosa hosszasan beszélt arról, hogy a Nissan miként akar több elektromos (és nem teljesen elektromos) modellt forgalomba hozni a cég e-Power modell csoportja alatt (amely egy távolságnövelő e-autót jelöl). Más szavakkal, a japán autógyár azt akarja, hogy a járművezetők élvezzék az e-autók vezetését, de stratégiája az, hogy továbbra is legyen belső égésű motor a kasztni alatt, hogy áramot termeljen, ily módon elkerülve a dugdosós csatlakozást.

Van azonban néhány jó hírünk is. A Nissan szerint „az elektromos technológiát fejleszteni kell, hogy minél több ügyfél számára elérhetővé váljon”.

A Nissan jövőbeli terve az, hogy az e-Power egyre inkább elterjedjen az európai piacon is, különösen olyan országokban, amelyek EV töltőrendszere nem olyan fejlett. Mindez mégis úgy hangzik, hogy a Nissan elkerüli a töltési probléma megoldását (az a nehézség, hogy be kell dugni egy EV-t), ahelyett, hogy megoldást találna annak javítására. A gyár szerint fejleszteni kell egy jobb és könnyebben használható csatlakozót, és könnyebbé tenni a kábelt. Vagy többet költeni a vezeték nélküli töltési technológiára.