Jelentősen nőtt az elmúlt években az elektromos autók iránti érdeklődés úgy nemzetközi, mint hazai szinten, azonban továbbra is a szakértők és a vásárlók egy meghatározó része a hibrid hajtásban látja a jövőt.
Ezen csoportok fő érve az elektromos autók „alacsony” hatótávja, amire a véleményük szerint a hibrid hajtás nyújt megoldást.
Feltehetően így gondolhatta ezt az osztrák Tesla Model 3 tulajdonos, Frank Obrist is, aki fogta a Model 3 autóját és igen tehetséges és kreatív módon átalakította hibrid Teslává, létrehozva így a Model 3 GR (Gasoline Range) autót. Az alapkoncepciója az volt, hogy felesleges egy e-autónak a több száz kilogrammos akkumulátort cipelni, gazdaságosabb megoldás egy kisebb aksi és egy alacsony fogyasztásos motor beszerelése.
Így tehát kiszerelte az autóból az 55-75 kWh kapacitású akkumulátort és a helyére egy kisebb 17,3 kWh-ás egységet szerelt be, amely 96 kilométer hatótávra elegendő.
Majd tervezeK egy apró 2 hengeres benzinmotort, amely belefért a Tesla Model 3 első csomagtartójának a helyére. Ez a motor egy generátor szerepét tölti be, ami mindig optimális fordulatszámon működik, így biztosítva az 1000 kilométeres hatótávot. Mindezt úgy érte el, hogy az autó mintegy 380 kilogrammal könnyebb és a hatékony motornak, illetve a 2 literes fogyasztásnak köszönhetően mindössze 23g CO2-t bocsát ki 100 kilométerenként. Ha ez nem lenne elég, Frank azzal büszkélkedett, hogy a motor és a kisebb akkumulátor teljes összege 3200 euró, ami jóval kedvezőbb mint a Model 3 hatalmas akkumulátorának az ára.
Az ötlet önmagában nem is tűnik akkora őrültségnek, viszont ha számításba vesszük azt, hogy Frank 2023-ra ígéri az első sorozatban gyártott modell megjelenését, már teljesen értelmetlennek tűnhet az ötlet.
2023-ig az eddigi trendeket figyelembe véve az akkumulátorok teljesítménye mostanihoz hasonló méretben már képes lesz biztosítani az 1000 kilométeres hatótávolságot, mindemellett a töltési technológia fejlődésének köszönhetően 10-20 percre csökkenthető lesz a töltési idő. Frank bravúrját megíró Edison média felületen megjelent cikk az egyik fő problémának (az alacsony hatótáv mellett) azt említette meg, hogy szegényes az elektromos autók töltőhálózata.
Ez meglehetősen erős kijelentés az elmúlt évek tendenciáját figyelembe véve, valamint az Ionity, Fastned és a Tesla Supercharger hálozat terjedését megfigyelve. Az Edison által lehozott cikk legszórakoztatóbb pontja kétségkívül a Model 3 árával kapcsolatban született meg, mivel a e-autók túl magas árát hozzák fel egy jelentős problémának. Ez így önmagában nem is lenne helytelen kijelentés, viszont rendkívül szórakoztató az a tény, hogy az Edison a Ford Mondeóhoz hasonlította a Model 3 árát, ezzel pedig egy minden tekintetben alacsony kategóriás autót mértek össze egy csúcskategóriás elektromos autóval.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.