Amikor olvastam a Volkswagen sajtónyilatkozatát a címben említett tényről, vegyes érzéseim voltak. Egyrészt örömteli, hogy egyre olcsóbb már most egy tisztán elektromos autó gyártása, de rögtön adta is magát a kérdés, akkor miért ilyen drága még mindig (10 millió forint környéke) egy komolyabb méretű e-autó ára. Nos, a fejlesztési költségeknek előbb meg kell térülniük!
Az előd e-Golf még egy olyan autó volt, amit egy belsőégésűre tervezett típusból alakítottak át és Volkswagen mértékkel nézve nem is gyártották nagy volumenben, így valahol érthető a magas ár, ami most hazánkban 10 830 560 Forintot jelent. Az utódja pedig, ami az ID.3 lesz, hasonló áron érkezhet hazánkba. A gyártás már megkezdődött, tehát már csak idő kérdése, hogy itthon is kapható legyen.
Herbert Diess szerint az ID.3 gyártása 40%-al kevesebbe kerül majd a cégnek, így remélhetőleg minél hamarabb visszajönnek a fejlesztési pénzek, ami további projektek beindítását is lehetővé teszi vélhetően!
“Ha az elektromos meghajtást nézzük, mindent egybevéve 40% kÖltségCsökkenést láthatunk az előd e-Golfhoz képest. A legtöbbet az akkumulátorok és a köré épült rendszeren tudunk spórolni. További 5-10%-ot hoz a dedikált gyár megléte.”
Diess itt Zwickaura gondolt, ami a VW tervei szerint hamarosan Európa legnagyobb olyan gyára lesz, ahol elektromos autók készülnek!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/