A múlt hét egyik meghatározó autóipari eseménye volt az, hogy egyesült a PSA és az FCA csoport. Ezzel a cégcsoport a világ 4. legnagyobb gyártójává vállt és így már az alábbi márkák tartoznak hozzájuk: Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall. Összesített darabszám tekintetében akár évi 9 millió járművet is legyárthat az új szövetség.
Bár a Fiat-Chrysler Csoport (FCA) csoport egykori vezérigazgatója, Sergio Marchionne finoma szólva sem volt az e-autók híve, az 50-50%-os arányú egyesülés kapcsán ez nem sokáig lesz mérvadó. Ha pedig e-autó gyártás, felmerül a kérdés, hogy miként valósul az meg?
A PSA Csoport részéről nincsen kérdés, hiszen náluk már ott az eCMP padlólemez, amire olyan finomságok épülnek, mint a Peugeot 208, vagy az Opel Corsa tisztán elektromos meghajtású verziói. Egyes számítások szerint az eCMP-t megkapnák majd az FCA-részleg vonatkozó típusai is.
Az érdekes rész pedig most jön, hiszen a Business Insider magazin cikke szerint az FCA a Tesla segítségét venné igénybe olyan prémium-kategóriás járművei villamosításában, mint a Maserati Alfieri. A mostani ismeretek szerint a padlólemezt és a hajtásláncot szállítaná a Tesla, amit aztán az FCA a saját igényeire szabna. Egyes hírek szerint ezen igény kielégítésébe a Gigafactory 3 is besegítene.
Az FCA már most is megállapodásban van a Teslával, így kedvezőbb számítások jöhetnek ki a konszern szén-dioxid kibocsájtás alapján kiszabandó büntetésének mértékére.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/