A Toyota is dedikált padlólemezzel készül e-autóihoz

0

Az autógyártás egyik fontos eleme a padlólemez, amire jobb esetben aztán végül egy sor típust fel lehet építeni, a padlólemez kisebb-nagyobb módosításai révén. Többek között a Volkswagen is így van ezzel, ők is előrukkoltak a saját verziójukkal, amire hamarosan (remélhetően) majd egy sor elektromos modellt fognak építeni és elhozni nekünk, vásárlóknak!

A híres-neves VW MEB padlólemez

Bár a Toyota eddig nem tartozott azon márkák közé, akik egy vagy akár több tisztán elektromos modellt fel tudnának mutatni, de talán lassan megtörik a hagyományosan mild-hibridben utazó márka hozzáállása a dolgokhoz és benéznek a tisztán elektromos járművek pályájára is! Ennek legfőbb bizonyítéka az e-TNGA ( electric Toyota New Global Architecture bemutatása. Segítségével kis-és középkategóriás járművek tudnak előállítani, dedikáltan elektromos meghajtásra előkészített padlólemezre, mely fő elemei az első rész, a „center” (mérete variálható a beszerelendő akkupakk szükséglete szerint), hátsó rész, akkupakk és meghajtó motor.

Természetesen nem csak a Toyota jár jól ezzel, hanem a partnermárkák is (Daihatsu, Lexus, Subaru, Suzuki). Az Automotive News elcsípte Koji Toyoshima vezető tervezőt, akinek az elmondása alapján az e-TNGA képességei a következők lesznek:

  • 50-100 kWh közötti akkukapacitás
  • Hatótáv: kis méretű járművek esetében 300 km, közepes kategóriában 5-600 km
  • Két lehetséges motorméret, 80-tól 150 kW teljesítmény között
  • Első, vagy hátsó, esetleg összekrék meghajtás
  • Variálható járműméretek

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!