Nem mondunk meglepőt, ha azt állítjuk, az elektromos autók piaca robbanásszerűen megnőtt az utóbbi években. 2019 első felében 46,3 GWh akkumulátorkapacitást állítottak elő a világban, ami 89%-os növekedés egy év alatt. Az értékesítés 25%-al, míg egy átlagos e-autóban (plug-in hibrid, mild-hibrid is) található akkupakk mérete 52 %-al (19,7 kWh) nőtt.

Nézzük meg most együtt az Adams Intelligence kutatásain alapuló számokat, már amik a jelenlegi akkumulátorok fő alapanyagaira, a Kobaltra és a nikkelre vonatkoznak.

Kobalt

A 2019-es első félévi felhasználás ebből az alapanyagból 7200 tonna volt, 81%-os növekedést produkálva egy év alatt. A kibányászott kobalt 61%-a Ázsiába került.
Járműtípus szerint az alábbi megoszlásban merült fel az igény a kobaltra:

Tisztán elektromos autók: 107%-os növekedés
Plug-in hibrid: 4%-os növekedés
Mild hibridek: 11%-os növekedés

A kibányászott kobalt 75%-át 5 akkumulátorgyártó cég használta fel. Az alábbi ábrán a teljes 2019-es első félévi felhasználás megoszlása látható:

Nikkel
Ebből a nyersanyagból 27.350 tonnát bányásztak 2019 első félévében, 78%-os bővülés mellett. Ennek a mennyiségnek az 52%-a marad Ázsiában. (Tavaly ilyenkor csak 49%). Az eddigi igénynövekedés megoszlása:

Tisztán elektromos autók: 119%-os növekedés
Plug-in hibrid: 8%-os növekedés
Mild hibridek: 13%-os növekedés

Az alábbi képen az egyes autógyártók által igényelt nikkel mennyisége látható:

Utolsó képünkön pedig az akkugyártók közötti megoszlás látható. Az első a Panasonic, aki a teljes mennyiség 48%-át (12500 tonna) szippantja fel:

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/