Úgy látszik, hogy az Audi után a másik nagy német prémiumgyártó is beáll a biztonsági játékot választók sorába. Hogy ez pontosan mit jelent? Azt, hogy bár az autó akkupakkja engedné a nagyobb hatótávot, de az akkucellák kímélése érdekében szoftveresen korlátozva van a felhasználható kapacitás.
Az akkupakk élettartamára jelentős kihatással van az, hogy mekkora részt használhat abból az autó, így egyes gyártók inkább nagyobb kapacitást tesznek elérhetetlenné autóik számára, mint mások. Az Audi ezzel magyarázza azt, hogy bár az e-tron SUV akkupakkja 83,6 kWh-s, mégis kevesebb lett az EPA mérési ciklus szerinti megtehető hatótáv, mint azt sokan várták.
A Mercedes-Benz is ezt az utat választja majd, ami valahol érthető, hiszen az Audi és a Mercedes-Benz is új játékosok az e-autók piacán, rossz hírverést egyikük sem engedhet meg magának. Erről Jochen Hermann, a Daimler egyik fejlesztési vezetője (Head of Development CASE and Development eDrive) beszélt:
„Nem gondoljuk, hogy be kéne szállnunk a hatótávok számának versenyébe. Mi inkább a biztonságot, elérhetőséget és a jobb töltési lehetőségeket választjuk. A biztonság az első a Mercedes Benznél, ez biztonság pedig nálunk megbízhatóságot, minőséget és hosszú távon meglévő teljesítményt jelent.”
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/