Bemutatkozott a Volkswagen ID.3 – ami 30 ezer eurótól indul

0

2 év múlva! Mindig ez volt a szlogen, ha előbukkant a hír, hogy a Volkswagen elektromosításba kezd. A szlogen, ami már unalmas volt!

Azonban a hosszú figyelemfelkeltő kampány után a Volkswagen végre hivatalosan is bemutatta az álcafólia nélküli tisztán elektromos modelljét a Volkswagen ID.3-at. A Golf méreteit idéző ID.3 az első olyan típus amely már az elektromos autók számra készített MEB platformra épül. Ez lett az a modell aminek az alapára 30 ezer euró, vagyis nagyjából 9.9 millió forint alatt marad.

Az ID.3 egy ötajtós modell, melynek hossza 4261 mm, szélessége 1809 mm, magassága pedig 1552 mm.

ID.3Golf
Hossz4,261 mm4,258 mm
Szélesség1,809 mm1,799 mm
Magasság1,552 mm1,492 mm
Tengelytáv2,765 mm2,620 mm
EU száraz súly (min.)1,794 kg1,240 kg
Fordulókör10.2 méter10.9 méter
Csomagtartó385 liter380 liter

A fenti ár a legkisebb akkumulátorcsomaggal szerelt modellre vonatkozik. A Volkswagen 45, 58 és 77 kWh kapacitású akkumulátorokkal szereli az ID.3-at, amik egyetlen feltöltéssel akár 330, 420 és 550 kilométert tudnak megtenni.

A 1ST modell lesz az első ami az ügyfelekhez érkezik, ennek az akkucsomagja 58 kWh. A Mid-Range AC töltője 11 kW, míg a DC töltője 100 kW.

Akkumulátor kapacitása45 kWh58 kWh77 kWh
WLTP hatótáv330 km420 km550 km
Végsebesség160 km / h160 km / h160 km / h (?)
Töltés (AC)akár 7.2 kWakár 11 kWakár 11 kW
Töltés (DC)50 kW100 kWakár 125 kW
Végsebesség160 km / h160 km / h160 km / h
Ár30,000 € körülnana

Az ID.3 az első olyan Volkswagen modell melynek elkészítése teljes mértékben karbonsemlegesen zajlott. Az akkumulátorok gyártásakor, a karosszéria, festő és összeszerelő üzemben is természetes energiát használtak. Mindez pedig a zwickai gyár tulajdonában álló vízerőműnek köszönhető.

A VW szerint az ID.3 a jövő modelljeinek a stílusjegyeit is magán hordozza. A LED technológia minden jövőbeli modellen marad, míg az alufelnik egyelőre csak az ID.3 sajátjai amiket akár 18, 19 vagy 20 colos méretben is kérhetünk. A ID.3 légellenállási együtthatója is kiemelkedő, hisz 0.26 lett, ami a hatótávolságra is pozitív hatással van.

Az utasteret is meglepően tágasra szabta a Volkswagen, amit nem pakoltak tele mindenféle felesleges dologgal és kapcsolóval. A Volkswagen által valaha használt legnagyobb panorámatető pedig még inkább növeli a térérzetet.

Az alapmodell többek között navival, DAB+ digitális rádióval, fűthető első ülésekkel és kormánnyal valamint 18″-os felnikkel kerül a szalonokba.

Természetesen rendelhető lesz egy csomó extra és vezetőasszisztens rendszer is, amit még jelzőtáblafelismerő-rendszer, automata vészfék-asszisztenssel kiegészített ütközéselkerülő-rendszer, gyalogosfelismerő-rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető-rendszer, holttér-figyelő, fékezés funkcióval megtámogatott parkoló-asszisztens és tolatókamera is kiegészít.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!