Nyilvánosságra hozta vadonatúj elektromos autójának első hivatalos fényképeit a Honda. A fotók immáron a szériagyártásra érett változatról készültek, és kétséget kizáróan bizonyítják, hogy a japán gyártó továbbra is elkötelezett a környezetvédelem mellett, s beváltani látszik ígéretét, miszerint 2025-ben már minden Európában értékesített Honda képes lesz elektromos (alternatív) üzemmódban közlekedni. A modell a 2019-es Frankfurti Autószalonon gurul majd elsőként a nagyközönség elé, méghozzá a Honda további elektromos és sportos járműveinek társaságában.
A modern, integrált kommunikációs rendszerekkel felszerelt, kivételes vezetési élményt nyújtó Honda e-t egyszerű, letisztult formavilág és kimagasló használati érték jellemzi, így remekül passzol a modern városi életmódhoz és valódi megoldást kínál az urbánus közlekedés különféle problémáira.
Minimalista megjelenéséhez nagyban hozzájárul a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott Oldalsó Kameratükör Rendszer, ami két hatcolos képernyőn jeleníti meg az autó mögött zajló eseményeket. Ez a technika elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mind a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.
Az elegáns, mondhatni, előkelő stílus nemcsak a kifinomult vonalvezetésnek és a jellegzetes kontúrnak köszönhető, hanem a karosszériába simuló, igény esetén kipattanó, süllyesztett kilincseknek is. A hangulatos, modern kabinban kizárólag kellemes tapintású, kortárs anyagokat használtak a fejlesztők, az – öt digitális kijelzőből összeállított – műszerfal pedig a belsőtér teljes szélességében végigfut az utasok előtt.
A Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3 colos LCD-érintőképernyő foglalja el, ezek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel, hogy az autó minél hatékonyabban szolgálhassa tulajdonosát a modern, városi környezetben. Ennek eredményeként – parkolás, töltés és menet közben – egyaránt a végsőkig kiélvezhető a Honda e nyújtotta kényelem és mobilkapcsolat, s az utasoknak éppúgy egyedülálló élményben lehet része, mint a vezetőnek.
A Honda e főbb műszaki adatai
A Honda e nagy teljesítményű villanymotorja 136 vagy 154 lóerőt* ad le, s forgatónyomatéka is lenyűgöző, nem kevesebb, mint 315 Nm*. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet. Nem mellesleg hatótávolsága elérheti a 220 km-t*, ami bőven elég a hétköznapokra, és hihetetlenül rövid idő alatt menetkésszé tehető – a villámtöltővel 30 perc alatt 80%-ra* tölthető az akkumulátorcsomag. A vezetési élmény közvetlen, sportos és szórakoztató, amiért a hátsó kerekeket meghajtó erős villanymotor a felelős. A menetteljesítményről sokat elárul, hogy állórajtnál sem szükségeltetik több, mint 8 másodperc* a 100 km/h-s tempó eléréséhez.
A Honda e mobilkommunikációra és mesterséges intelligenciára épülő elektronikai rendszere
Az érintőképernyő interfészén keresztül különféle szolgáltatások és alkalmazások hangutasítással is elérhetők a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) segítségével. Az ösztönösen kezelhető Honda Személyi Asszisztens egy egyedülállóan fejlett, mesterséges intelligencia (AI) így tulajdonképpen kötetlenül beszélgethetnek vele az utasok és megannyi internetes (online) szolgáltatást vehetnek igénybe.
Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Mivel a mesterséges intelligencia folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad.
A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, ha eltávolodnak autójuktól, a My Honda+ elnevezésű okostelefon-alkalmazással ugyanis mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel.
Ez a 2017-ben már bemutatott, és azóta jelentősen továbbfejlesztett szoftver lehetőséget ad az autó helyzetének nyomonkövetésére, nem mellesleg minden fontos adatot közöl a kocsiról, így a töltöttségi szintről és a megtehető kilométerek számáról is. Mindemellett mobilról is küldhetők adatok az autónak (pl. töltőpont, cím stb.), tehát kétirányú az adatforgalom.
További érdekesség, hogy a Digitális Kulcs (Digital Key) az okostelefonos alkalmazáson keresztül is képes nyitni, illetve zárni a Honda e-t.
Az első rendeléseket az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Norvégiában vette föl a Honda, a többi európai ország vásárlói a Honda honlapján jelezhetik érdeklődésüket a modell iránt.