Kasseli üzem: fókuszban az elektromos hajtásláncAz itteni üzemben elsősorban az elektromos meghajtás és a MEB padlólemez fő komponenseit (pl.: az extrém-rugalmas akkucellaburkolatot) fogják gyártani, melyeket a Poznanból és Hanoverből érkező komponensekkel együtt terveznek beépíteni az ID.3-ba. A későbbiekben a kasseli gyár fog minden európai és észak-amerikai, MEB padlólemezre alapuló elektromos jármű ilyen komponenseiért felelni.
A kasseli üzemmel párhuzamosan működik együtt a kínai Tanjinban található Volkswagen gyár is, természetesen az ottani igények kielégítése céljából. A két gyár segítségével évi 1,4 millió legyártott e-autó a cél, melyet 2023-ig kíván elérni a gyártó. Ezzel a Volkswagen Group Components kíván a világ egyik legnagyobb elektromos hajtásláncgyártójává válni.Rotor és sztátor Salzglitterből
A fenti két alkatrész rendkívül fontos része egy elektromos hajtásláncnak, melyekből napi 2000 legyártott darab a cél. A VW egy saját, úgynevezett “hajtűs” gyártási technológiát is kifejlesztett ezen komponensekhez, így rövidítve a gyártáshoz szükséges időt. De nem csak a rotor és a sztátor miatt fontos Salzglitter, itt rendezkedik be a VW a használt akkucellák újrahasznosítására is.
Az akkumulátorok otthona: Brunswick
Az ID.3 nagyfeszültségű akkumulátorai a Volkswagen brunswicki gyárában készülnek, összesen 9 focipályányi területen. A napi 2000 akkucsomag összeszerelése 2019 negyedik negyedévében kezdődhet meg a gyárban, melyeket aztán átszállítanak a zwickaui üzembe. Nem lesz ez új a brunswicki gyárnak, hiszen itt már 2013 óta folynak akkumulátorokkal kapcsolatos fejlesztések. Továbbá a Volkswagen számos plug-in hibrid és tisztán elektromos járműveinek akkucsomagja jelenleg is itt készül.