Az elsőre magyarul viccesen hangzó márkanév a kaliforniai Szilikon-völgyben berendezkedett SF Motors saját márkája lenne. Az SF Motors egy kínai Chongqing Sokon Industry Group cég USA-béli (Santa Clara, Kalifornia) leányvállalata, ami 2016 januárjában alakult, elsődleges szerepe a kutatás és fejlesztés, valamint elektromos autók fejlesztése.

Az SF Motors továbbá számos autóipari és kapcsolódó technológiai beszállítóval van kapcsolatban. Továbbá olyan nevek is vannak már a cégben, mint Martin Eberhard, aki korábban a Tesla társalapítója és első vezérigazgatója volt!
Két gyáruk is van már, az egyik szintén az Államokban, míg egy másik Kínában. Az amerikai gyárukról azt érdemes tudni, hogy az Indiana Államban található South Bend mellett van és korábban az AM General tulajdona volt, ahol akkoriban még Hummerek készültek… Ezt vásárolta meg az SF Motors, itt már elsősorban hajtásláncokat gyártanak elektromos autókhoz. Ehhez viszont közel 30 millió dollárt költöttek a gyár átalakítására és felkészítésére.

Két prototípusuk már 2018 márciusa óta létezik: SF5 és SF7 néven. Az autók a 21700 akkumulátor cellákra épülnek és 150-200 ezres gyártási volument terveznek. Az SF7 három másodperc alatt gyorsulna 100 km/h-ra, amit 4 elektromos motor tenne lehetővé. A hatótávot 500 km-re, a teljesítményt 1073 LE-re tervezik az SF7 esetében. Az SF Motors azonban nem csak akkumulátor vásárló akar lenni, hanem fejlesztési pénzeket is ölne a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésébe.

SF5 a 2018-as tervek szerint
SF7

Ez az SF5 lenne tehát a márka SERES néven most létrehozott termékcsaládjának első tagja, ami a hamarosan kezdődő Sangaj Auto Show-n mutatkozna be, ahol akár rendelést is le lehet adni az autóra. A kiszállításokat már idén, a 3. negyedévben elindítanák, egyelőre csak Kínában. Az SF5 várhatóan az alábbi specifikációkkal érkezne:
– 90 kWh-s akkucsomag
– minimum 300 mérföld (482 km) hatótáv
– Csúcsteljesítmény: 510 kW
– Nyomaték: 1040 Nm
– 0-100 km/h-ra gyorsulás: 3,5 mp
– Végsebesség: 250 km/h

Ez már talán a végleges verzió az SF5-ből?

A tervek szerint lenne egy kisebb akkupakkal szerelt modelljük is:
– 33 kWh-s akkucsomag
– Csúcsteljesítmény: 510 kW
– Nyomaték: 1040 Nm
– 0-100 km/h-ra gyorsulás: 4,8 mp
– Végsebesség: 230 km/h

Mindkét modellben megtalálható lesz:
– 17 colos multimédiás érintőképernyő, amin az Ali OS 2.0 fut
– 64 féle hangulatvilágítási mód
– több, mint 30, konfigurálható vezetési asszisztens (aktív és passzív biztonsági elemekkel)
– Okostöltési megoldások (OBD, V2V)
– könnyű és áramvonalas alumínium karosszéria.

A részletek hamarosan kiderülnek Sanghajban!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/