Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Volkswagen Csoporton belül a Seat márka kapná a kedvezőbb árú elektromos autók lehetőségét, igaz ez most is így van a belsőégésű autók esetében. Nyilván a beltéri anyagok minőségén és egyéb tételek lefaragásán tudna árat csökkenteni a vezetőség.
Azonban egy másik nagyon fontos tényező is szerepet játszik egy autó árában, ez pedig a padlólemez. Ebben is kapott egy kis segítséget a Seat, ugyanis méretben átalakíthatják, kisebbre szabhatják a MEB (Modular Electric Drive Toolkit )padlólemezt, ezzel csökkentve valamennyit annak árán, ami így az arra épülő autók árára is befolyással lesz.
Az így átalakított padlólemez pedig várhatóan a konszern további járműveiben is feltűnhet. Az biztos, hogy a 4 méternél kisebb autók kaphatják majd meg az átszabott technikát, melyek nyitóára 20.000 euró körülre várható (Európában).
„A vállalat történetében először, a SEAT egy új járműplatformot fog kifejleszteni a Volkswagen márkával együttműködve, amely a Modular Electric Drive Toolkit (MEB) kisebb verziója, amire különböző márkák (köztük a Seat) nagyjából négy méter hosszúságú járművei épülhetnek majd. Az új platform célja megfizethető elektromos járművek kifejlesztése, 20 000 eurós alatti kezdő árral. Spanyolországban több, mint 300, magasan képzett mérnök vesz részt a projektben. ”
De mi a helyzet a Seat típusainak terveivel. Ahogyan azt már a címben is említettük, négy plug-in hibriddel készülne a márka, 2021-ig:
- Seat Leon
- Seat Tarraco
- Cupra Leon
- Cupra Formentor (ez utóbbi a martorelli gyárban készülne)
Tisztán elektromos modellek:
- Seat Mii (az e-Up! megfelelője)
- Seat el-Born
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/