Sajnos az utóbbi időben az összes mainstream autógyártó esetében megfigyelhető volt, hogy az eladott sportautók száma jelentősen csökkent. Ezért az Audi vezetősége is elgondolkodott azzal kapcsolatban, hogy mi lenne a legjobb megoldás az R8-cal és a TT-vel kapcsolatban.

Hans-Joachim Rothenpieler, a fejlesztési részleg egyik vezetője arról beszélt a vállalat évértékelőjén, hogy reméli, meg tudja győzni a kollégáit arról, hogy a fent említett modellek tisztán elektromos formában ugyan de tovább élhetnek. “Szorosan kötődünk a TT-hez, azonban igaz, hogy vannak megbeszélések a jövőjével kapcsolatban. Néhányan azt mondják, hogy el kellene kaszálnunk, jómagam viszont azt mondom, hogy a modell a márkánk része. Ezért harcolni fogunk érte! Azon leszek, hogy meggyőzzem a kollégáimat az elektromos hajtáslánccal kapcsolatos elképzeléseimről. Hasonló a helyzet az R8-cal és az RS változatokkal is. Folynak a tárgyalások, és nem kétség, hogy lépnünk kell az elektromos mobilitás irányába. Az e-tron GT lesz az első lépés ezen a téren, a többit pedig meglátjuk.”

Az Audi vezérigazgatója, Bram Schot is megszólalt, aki nagyon kevesli az értékesítési számokat. “Az Audinak mindig lesznek olyan modelljei, amikre ikonként tekinthetünk. Az e-tron GT lesz a mi új ikonunk. A TT és az R8 kapcsán vannak kérdőjelek, és figyelnünk kell az eladási adatokat is, hiszen fontos, hogy a profitra is fókuszáljunk.”

Érdemes megemlíteni a győri Audi HUNGARIA Zrt. eredményeit is, hiszen ebben az üzemben készülnek a belsőégésű és az elektromos motorok is. Az Audi Hungaria 2018-ban € 7.377 millió árbevételt ért el. A vállalat új motortípusok felfutására, valamint az elektromotorok és az Audi Q3 gyártásának elindítására fordította tavalyi beruházásait. Az Audi Hungaria az elmúlt évben 1 954 301 motort, köztük 9 453 elektromotort gyártott. A motorgyártás termékpalettája a háromhengeres Otto-motorokkal, valamint a mild-hibrid technológiájú négyhengeres dízelmotorokkal bővült. A munkatársak naponta 9 000 motort, köztük alternatív meghajtásokat gyártanak a Volkswagen Konszern 31 gyártótelephelye számára.

A járműgyártásban kereken 100 000 autó gördült le a gyártósorról. Az elmúlt évben megújult a győri dizájnikon, az Audi TT. Sportos dizájnelemek erősítik a kompakt sportautó dinamikus megjelenését, amely immár több mint 20 éve készül az Audi Hungariánál.

Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke így nyilatkozott: „A 2018-as jubileumi évünkben fontos mérföldköveket értünk el. Az elektromos meghajtások gyártásának elindításával fennállásunk 25. évében megérkezett az elektromobilitás az Audi Hungariához. Szintén az elmúlt évben vette kezdetét az első győri SUV, az Audi Q3 sorozatgyártása. Mindkét projekt szilárd alapot teremt az Audi Hungaria jövőjének biztosításához.“