Tegnapi hírünk volt, hogy a német Handelsblatt értesülése szerint csupán néhány VIP ügyfél fogja júniusban megkapni a megrendelt EQC autóját, az ügyfelek nagyobb részének viszont várakoznia kell akár novemberig is, mert akkumulátorgyártási problémák merültek fel, pontosabban azok számával, hiszen nincsen belőlük elég.
Ám a gyártó szerint szó sincsen késéről, az EQC továbbra is készül a szerepre, amit szántak neki. Ez a helyzet Európára vonatkozik, hiszen az Egyesült Államokban majd csak 2020-ban indulhatnak el a kiszállítások.
Addig is, amíg eljön az idő, a Mercedes-Benz egy kis fagyos csemegével készül az EQC rajongóknak, hiszen jelenleg is téli teszteken van az autó, méghozzá Svédországban, Arjeplogban.

Néhány információ a téli tesztről
Hidegindítási karakterisztika és termál komfort:
Ezen két tulajdonságot a lehető legjobban össze kell hangolnia a gyártónak, ezért alapos teszteknek vetik alá mindkét tulajdonságot. A hideg akkumulátorral történő „hidegindításkor” rendelkezésre álló teljesítménynek elegendőnek kell lennie a jármű működéséhez. A fejlesztők megvizsgálják az e-autó bemelegedési jellemzőit is, mivel a hagyományos belsőégésű motorokkal ellentétben itt nincsen „hulladékhő”. Tesztelik az elő-klimatizálás funkció működését is, amely biztosítja a jármű gyors és hatékony felmelegedését az utazás megkezdése előtt. A fűtési komfort működése is alapos tesztelésre kerül alacsony hőmérsékleten, az optimális hatékonyság és kényelem érdekében.
Elő-klimatizálás:
Ebben az esetben a jármű belsejének, a kormánykeréknek, a hátsó ablakoknak a felmelegítése és -választás függvényében- a vezetőülés vagy az összes ülés fűtésének tökéletesen működnie kell. Számos vizsgálatot hajtanak végre annak érdekében, hogy a hatótávra gyakorolt hatásokat a lehető legjobban kiértékelhessék. Ahhoz, hogy a hatótáv a lehető leghosszabb legyen, ajánlatos az elő-klimatizálás során hálózatra csatlakoztatni az EQC-t, hogy klimatizációhoz szükséges energia a villamoshálózatból származzon, ne pedig a nagyfeszültségű akkumulátorból.

A hó és jég negatív hatásai:
Itt több alkatrész is a vizsgálat tárgyát képezni, elsősorban a töltőnyílás gumi tömítéseit veszik alaposabban górcső alá. Továbbá a mérnökök azt is megvizsgálják, hogy pl. a motorház és a tengelyek hogyan reagálnak a jégre vagy a hóra, ezeket ugyanis megfelelően védeni kell. Megvizsgálják az érzékelők működési hatékonyságát is jeges és havas körülmények között egyaránt. Ezzel összefüggésben a fejlesztőcsapat megvizsgálja az integrált fűtési rendszer működését és azt, hogy az Active Distance Assist DISTRONIC a szokásos módon beavatkozik-e? A cél minden esetben a megbízhatóság biztosítása kedvezőtlen körülmények között.
Együttműködés a hajtáslánc és az ESP között:
A hagyományos meghajtású járművekkel ellentétben az EQC előnye, hogy az ESP mellett az első és hátsó tengelyeken található elektromos hajtóművek (eATS) hozzájárulhatnak a stabilitás kezeléséhez. Interakciójuk ezért alaposan tesztelt az optimális és maximális kezelési stabilitás érdekében.

– Svédországban a tesztközpont minden típusú töltőcsatlakozóval fel van szerelve, az otthoni aljzatoktól az AC fali dobozokon át a DC töltőkig. Télen az elő-klimatizálás hatékonysága érdekében a járművezetőknek az EQC-t ajánlott fali töltőhöz csatlakoztatniuk és az villamoshálózatból származó energiát használniuk ehhez.
– Fontos tudni: Nagyon alacsony hőmérsékleten a nagyfeszültségű akkumulátor kevesebb energiát fogyaszt, mivel a kémiai folyamatok a szokásosnál lassabbak. A töltési folyamat során a PTC (Positive Temperature Coefficient Thermistor) néven ismert akkumulátorfűtő rendszer biztosítja, hogy az akkumulátor a lehető legjobb teljesítmény- és hatékonysági tartományban maradjon.
– Az ilyen PTC-k teljesítménye azonban a hűtőközeg belépési hőmérsékletétől függ. Ennek előnye, hogy már maga a komponens is megakadályozza a túlmelegedést, így a további védelmi rendszerek beépítése felesleges.
– Ideális esetben a töltés során a jármű belsejét is lehetséges előmelegíteni. Ez azt jelenti, hogy az EQC tulajdonosoknak nincs szükségük a jeges ablakok lekaparására és nem kell hideg autóba beülniük. A hálózatra kötött autó előfűtése a hatótávra is jótékony hatással van, hiszen az előfűtésre szánt energiát nem az akkumulátorokból kell vételeznie a rendszernek. Az elő-klimatizálás mértékét az MBUX multimédiás rendszer, vagy a Mercedes me App segítségével lehet szabályozni.
Várjuk a véleményed az új fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. Regisztrálj még ma! “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/





