A héten feltűnt egy elég érdekes teszt, melyben egy német elektromos autó kölcsönző cég egymásnak eresztette a jelenleg kapható három tisztán elektromos SUV-t. A Nextmove arra volt kíváncsi, hogy miképp muzsikál a Jaguar I-Pace, Audi e-tron és a már pár éve kapható Tesla Model X.

Annyit érdemes tudni, hogy ezek mind hasonló kapacitású akkumulátorral rendelkeznek. Az I-Pace katalógus szerint 90 kWh-s akkut kapott, melyből a felhasználható 84,7 kWh. Az Audi alá egy 95 kWh-s aksi került, melynek nettó teljesítménye 83,6 kWh. A Tesla Model X 90D is hasonló értékekkel bír mint a két ellenfele, azonban ekkora teljesítményű Model X-et már nem lehet újonnan kapni, ez esetben egy bő 1-1,5 éves konstrukció versenyzett a jelenlegi “gigászokkal”. A tesztet készítő cég annyit jegyzett még meg, hogy az e-tron egy előszériás modell volt 21 colos kerekekkel.

A tesztet egy 87 kilométeres német autópálya szakaszon végezték a müncheni repülőtér és Landshut között. A Nextmove célja az volt, hogy folyamatosan 130 km/h sebességgel haladjanak, azonban az átlag 120 km/h lett. A külső hőmérséklet 8 fok volt, a klímákat pedig 20 fokra állították.

Az elektromos SUV-k légellenállása között a Model X-é a legjobb, ami 0,25 cd majd az e-tron követi a sorban a maga 0,27 cd értékével és a sor legvégén a Jaguar I-Pace áll 0,29 cd-vel. A fogyasztáson is meglátszottak ezek az eltérések, ugyanis a Tesla Model X 24,8 kWh-t fogyasztott 100 kilométeren, míg az e-tron 30,5 kWh/100km a Jaguar I-Pace pedig 31,3 kWh-val érte be 100 kilométeren. Apropó, “I-Pace autópálya tempóval” címre készítettünk egy videót a napokban, melyet a mai nap folyamán publikálunk. Ide kattintva iratkozz fel minél előbb, hogy le ne maradj róla!  

Ezekre a fogyasztási adatokra már számítani lehetett a cikk címéből, úgy gondolom, hogy senkit nem ért meglepetésként, hogy a Teslának a legjobb a fogyasztása!

A kitűnő fogyasztás a hatótávon is meglátszik. A Nextmove erről is készített egy nagyszerű ábrát:A fenti képen a Nextmove egy Tesla Model X 100D-t is berakott összehasonlítási alapként. Tisztán látni, hogy egy régebbi e-autó oda-vissza veri a mai elektromos autókat, melyekből még alig-alig kapni.

Ide kattintva csatlakozzatok a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

A teljes videót pedig itt lehet megnézni: