Talán egy új korszakra szeretne már berendezkedni a Toyota?

Egy gyártó elkötelezettségét az elektromos meghajtás iránt leginkább azon lehet leszűrni, hogy mennyire figyel oda az akkumulátorellátottságra. A Tesla és a Panasonic esetében nincs is kérdés, hiszen szerződések és évek közös munkája biztosítja az akkucellákat a jövő Tesláinak.
De úgy tűnik, más is felfigyelt a Panasonic akkumulátoraira, ez pedig a Toyota. Közösen alapítottak egy leányvállalatot is, aminek nevét még nem árulták el, de hamarosan az is kiderül. A cél viszont már most tudható: akkucellák gyártása és a tapasztalatok megosztása.
A Toyota vezérigazgatója, Shigeki Terashi így nyilatkozott:
“A Panasonic-al közösen szeretnénk növelni versenyképességünket az akkumulátorgyártás területén, ami az elektromos autók egyik legfontosabb technológiája. A Toyota és más vállaltok elektromos autóinak népszerűsítésével segítünk megoldásokat találni olyan kérdésekre, mint a globális felmelegedés, a környezetvédelmi és az energetikával kapcsolatos kihívások. Nagy elvárásokat támasztunk az új társasággal szemben, hiszen célunk, hogy minél több és jobb elektromos autót tudjanak üzletfeleink gyártani és leszállítani, beleértve a Toyotát is, amivel célunk az éves szinten 5,5 millió darab elektromos jármű eladása.”
A kijelentés szép, ám azt tudni kell, hogy a Toyotánál az elektromos autó igazából hibridet, esetleg plug-in hibridet jelent, hiszen tisztán elektromos autójuk még nincs.
A Panasonic legfőbb gyártói kapacitása jelenleg a Tesla-féle cilinderes cellák gyártásából tevődik össze, azonban a Panasonic-Toyota közös vállalata a prizmatikus cellák gyártására helyezi majd a hangsúlyt, amit a többi autógyártó használ.

A megállapodás főbb pontjai:

– A Toyota és a Panasonic 2020 végig megalapítja a közös vállalatot
– A tulajdonjog 51%-a a Toyotát, míg a maradék 49% a Panasonic-ot illeti
– A közös vállalkozás üzleti tevékenysége kiterjed az autóipari prizmatikus lítium-ion akkumulátorok, szilárdtest akkumulátorok és a következő generációs akkumulátorok kutatására, fejlesztésére, gyártási tervezésére, gyártására, beszerzésére, megrendelésére és kezelésére.
– A Toyota az akkumulátorcellákhoz kapcsolódó fejlesztési és gyártástechnikai területeken átadja a berendezéseket és a személyzetet az alapítandó közös vállalatnak. A Panasonic pedig átadja a berendezéseket, egyéb eszközöket, kötelezettségeket, személyzetet és egyéb elemeket a közös vállalkozásnak a fejlesztés, a gyártástechnika, a gyártás (Japánban és Dalianban, Kínában) területén, a beszerzési, rendelési és a vezetői funkciókkal kapcsolatban, valamint az autóiparban szerzett tapasztalatait a prizmatikus akkumulátor-rendszeréhez.
– A közös leányállathoz a felek összese 3500 főnyi munkaerőt biztosítanak.
– A leányvállalat által előállított termékeket a Panasonic-on keresztül különböző autógyártóknak értékesítik.