Hogyan kell kezelni vészhelyzetben egy Model 3-at?

0

Alábbi cikkünket elsősorban a katasztrófavédelem soraiban dolgozó olvasóinknak ajánljuk, de szinte mindenkinek fontos lehet, hogyan kell bánni a Tesla legújabb és várhatóan legtöbb darabban értékesítésre kerülő modelljével!

Sajnos balesetek mindig történnek az utakon, nem lesz ez alól kivétel a Model 3 sem, szinte biztos, hogy előbb-utóbb súlyosabb közlekedési balesetben is részt fog venni, komolyabb károsodással. Ilyenkor jöhet jól az alábbi videó által átadott tudásanyag, de mivel sajnos angol nyelven van, mi külön is részletezzük a legfontosabb tudnivalókat!
Elsőként jöjjön a közel 26 perces videó, amin nagyon jól kerül bemutatásra, hogyan kell bánni vészhelyzetben az autóval:

Nézzük a főbb tudnivalókat:

Szerkezeti felépítés

Az alábbi képen különböző színekkel van jelölve az egyes anyagok jellemzője, amikből az autó felépül.
Szürke: alumínium
Kék: acél
Sárga: nagyszilárdságú acél
Piros: ultranagyszilárdságú acél

Nagyfeszültségű komponensek:

1 High Power Distribution Module — A nagyfeszültségű akkucsomagból érkező energiát továbbítja.
2 Single power Inverter Module — A meghajtásért felelős motor invertere átalakítja az akkumulátor tápfeszültségét a 3 fázisú vontatómotor számára
3 Accessory power module — DC-DC átalakító – A nagyfeszültségű akkumulátorok DC feszültségét alakítja át 12 Voltra
4 On board charger — a „háztartási” váltóáramot (AC) alakítja nagyfeszültségű egyenárammá (DC), amit aztán az akkucsomagba továbbít.
5 High voltage battery coolant heater — Az akkupakk fűtéséért felelős.
6 Air Conditioning compressor – légkondicionáló kompresszora

Nagyfeszültségű kábelek elhelyezkedése:

A „first responder loop” elhelyezkedése:

Ez egy nagyon fontos eleme az először helyszínre érkező és a mentés megkezdő műszaki mentők tennivalóinak. Mint a neve is mutatja, ezen kábel megkeresésével és elvágásával kell kezdeni az autó áramtalanítását. Ezen lépések:


Az autó C oszlopánál is van egy fontos vezeték, amit szintén el kell vágni az áramtalanításhoz:

Ehhez az ábrán látható helyen kell közel 6cm mélyen bevágni a kasztnin.

A Tesla teljes dokumentációja természetesen további érdekességeket rejt, többek között azt, hogyan kell az ajtókat és a motorháztetőt energia nélkül kinyitni, vagy hogyan kell szabályosan vontatni az autót, ha baj van!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!