Az ipari felhasználású üzemanyagcellákkal foglalkozó vállalat egy merőben új ötlettel állt elő a hidrogén felhasználásával kapcsolatban.

Sok kritika éri napjaink elektromos autóit a még viszonylag kevés hatótáv és a nem túl gyors töltési idők miatt. Pedig ahhoz képest, hogy honnan indult az egész újkori e-autózás pár éve, én úgy gondolom, hogy jól állunk. Persze kell még pár év, vagy évtized, mire olyan szintre és árakra eljut az elektromos autózás, hogy valóban alternatíva legyen autós tömegek millióinak.
Ezen fejlődési irány felhajtójának gondolják sokan a hidrogént és a hidrogénnel működő autókat. A technológiának sok elgondolkodtató buktatója van, kezdve azzal, hogy a hidrogént többszöri szállítani és tárolni kell, mire azt egy járműbe tankolhatnánk. Had mutassam meg a lenti ábra segítségével, hogy mire gondolok:

Ám most egy merőben új elgondolás látott napvilágot, ami szerintem is egy értelmes alternatíva lehetne, ez pedig a hidrogénnel hajtott töltőállomás, ami gyakorlatilag a csövön odaérkező hidrogénből állít elő elektromosságot, a benne elhelyezett üzemanyagcella segítségével. Az AFC Energy vállalat jelentkezett az ötlettel és működő modellel is már előállt, ami a CH2ARGE nevet kapta.

A technológia az angliai Dunsfold Aerodrome-ban került bemutatásra, az angol autósmagazin, a Top Gear és egy BMW i8 segítségével. A bemutatót közel 10 évnyi fejlesztő és kutatómunka előzte meg és mivel Adam Bond vezérigazgató szerint hamarosan komoly megoldást kell felmutatnia az iparnak arra kihívásra, hogy 2030-ig a becslések szerint a mai 90 ezer e-autó helyett már 9 millió ilyen jármű fog Anglia útjaink közlekedni. A technológia bevezethetősége már tárgyalás alatt van és remélhetőleg nem kell sokat várni, hogy megjelenjenek az első ilyen kutak!