Hirdetés

Egyes régiókban akár 30%-os drágulás is tapasztalható!

Az elmúlt 5 évben a Tesla nem spórolt azon, hogy egy használható és sűrűn telepített töltőhálózatot hozzon létre a világ szerencsés részein, ezek a töltőállomások Supercharger néven futnak jelenleg is. A hálózat beindítása óta a Supercharger töltés ingyenes volt és csak Tesla tulajdonosok vehették igénybe, így nagyon nem kellett attól tartani egyik Tesla sofőrnek sem, hogy energia nélkül marad az autó. Bár ez a hálózat nyilván nem egy fő szempont e- autó vásárlásakor, de mindenképpen befolyásoló tényező!
Ez a helyzet kezdett el megváltozni nemrég, amikor már csak egy úgynevezett ajánlási programon keresztül tudnak az új Model S, X és 3 tulajdonosok végtelen és ingyenes Supercharger használatot szerezni az új autójukhoz.
Szeptember 16-tól pedig újabb fordulópont következett be, az új vásárlók már csak egy 100 dolláros kupont kapnak, amit Supercharger töltéskor tudnak beváltani.

 

Hirdetés

Az ingyenes használat beszüntetése többszöri elhalasztás után végül 2018 november elsejétől ténylegesen nem lehet többé ingyenesen használni a Superchargereket azoknak, akik november után vesznek új Teslát. Miután idén nyárig már több, mint 400 GWh kapacitást préselt ki magából a Tesla Supercharger hálózat, valahol érthető volt a Tesla lépése.
A novemberi döntés lényege annyi, hogy az új tesla vásárlók már nem használhatják költségmentesen a Superchargereket, hanem bizony fizetünk kell ezek használatáért. A Tesla Support oldala szerint Észak-Amerikában minden államon belül fix tarifát használnak, nemzetközi szinten pedig minden ország saját, fix tarifát kap. A feltüntet árak minden esetben tartalmazzák majd a már ott érvényben levő adókat is. Ahol lehetséges, felhasznált kWh után fognak számlázni, mindenhol máshol perc alapon.
Az árak harmonizálása nem egyszerű az Egyesült Államokban és a vállalat inkább a töltőhasználat utáni fizetés felé terelné a dolgokat. Addig is, muszáj emelnie az árakon, hiszen valamiből ki kell termelni az új Supercharger állomások nyitásának és üzemeltetésének költségeit is. Azon felül érdemes belegondolni, hogy a Superchargerek használata elsősorban akkor ajánlatos, amikor hosszabb távra utazunk. Az akkumulátorok legjobb állapotban való megőrzésének feltétele a lehetőleg éjszakai, otthoni töltés alkalmazása lenne. De tény, hogy a Superchargerek használata még így is jóval olcsóbb, mint benzinkúton tankolni.

Nézzünk pár példát a drágulásra:

– New York: 0,24 $/kWh – 0,32 $/kWh = durván 30%-os drágulás
– Kalifornia: 0,26 $/kWh – 0,32-0,36 $/kWh = durván 30%-os drágulás
– Norvégia. 1,40 NOK/kWh – 1,86 NOK/kWh = itt is közel 30%-os a drágulás

A Tesla jelenleg 1422 Supercharger állomáson 12011 darab töltőoszlopot üzemeltet, amit meg szeretnének duplázni 2019 végére, tehát végül is jó helyre megy a pénz.

 

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!