2018 év elején írtunk arról, hogy az Infiniti, a Nissan prémiummárkája hamarosan csak és kizárólag elektromos meghajtású autókat fog kínálni az ügyfeleinek!
Erről a Nissan vezérigazgatója, Hiroto Saikawa nyilatkozott a detroiti Automotive News World Congress-en, ahol az is kiderült, hogy pontosan milyen hajtásláncok érkezésére kell számítanunk 2021-től.
Kétféle hajtáslánccal fognak forgalomba kerülni az új Infiniti modellek. Az egyik már jól ismert tisztán elektromos meghajtás, a másik pedig egy hatótávnövelő, villanymotor-meghajtású technológia ami az ePower nevet fogja viselni.
Az ePower nem sorolható a plug-in hibrid kategóriába. Ugyan helyet kap egy kis benzinmotor az autóban, de ez csak az akkumulátor újratöltéséről gondoskodik. Akárcsak a BMW i3 REX esetében.
Saikawa reményei szerint 2025-re az értékesített Infiniti modellek fele tisztán elektromos vagy ePower meghajtású lehet. Azok viszont, akik a QX80 akkumulátoros változatára várnak, csalódni fognak, ugyanis a vezető szerint elképzelhető, hogy az SUV kimarad az elektromos “átalakításból”. Továbbá a vállalat nem titkolt célja, hogy felzárkózzon az Audi, BMW, Mercedes, Volvo és Jaguar ötöshöz, akik már korábban bejelentették az elektromos hajtáslánc alkalmazása köré épülő nagyszabású terveiket.
Az Infiniti pedig már most megmutatta Detroitban a legújabb tanulmányát, melynek főbb stílusjegyei visszaköszönhetnek a későbbiekben érkező nagy teljesítményű és nagy hatótávolságú elektromosított sorozatgyártott modelleken is. A QX Inspiration enyhén ívelt vonalakkal és futurisztikus megjelenéssel látott napvilágot.
Az Infiniti a legújabb elektromos-meghajtású modellek alá egy direkt erre a hajtásra tervezett platformot készít, gondosan ügyelve arra, hogy a kényelem a maximális szinten maradjon. Elmondásuk szerint a jövő elektromos modelljei tágas, nappali szerű utasteret kínálnak. Hagyományos technológiák segítségével elkészített utastere a japán érzékiséget tükrözi.
Nagyközönség előtt, a január 14-én rendezendő Detroit Auto Show-n mutatják be a jövő Infiniti modelljét.