A Mercedes újabb lépést tett az elektromosítás irányába, hiszen két plug-in hibrid motort mutatott be az elmúlt napokban.
Az E300e és E300de névre hallgató modellek benzin-és dízelmotorral kerülnek értékesítésére, plusz ezek mellett még egy elektromos motor is megtalálható lesz az autóban. A célcsoport pedig minkét modell esetében ugyanaz, azaz azok a vásárlók akik hosszú utazások esetén kényelemre, városban történő közlekedéskor pedig zéró károsanyag-kibocsátásra vágynak.
A Mercedesnek már volt plug-in hibrid modellje, az E350e. Ehelyett érkezett az E300e, a kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltővel ellátott benzinmotor ami alapból 211 lóerőt biztosít, a 13.5 kWh-s akkumulátorból táplálkozó elektromos motor pedig további 122 lóerőt ad az összteljesítményhez. Mindez pedig 700 Nm-nyi nyomatékkal karöltve 5.7 másodperces 0-100-as gyorsulást és 250 km/órás végsebességet kínál.
Az E300de esetében egy 194 lóerős, 2 literes turbódízel szolgálja az autó alapját, e mellé társul a fenti elektromos motor. A két rendszer összteljesítménye 306 lóerő, a csúcsnyomaték 700 Nm, a 0-100-as gyorsulás pedig 5.9 másodperc.
A két modell tisztán elektromos üzemmódban megtehető távolsága 50-54 kilométerre nőtt az előző 33 kilométerhez képest.
Ugyanezek a hajtások a C osztályban is elérhetők lesznek, valamivel hosszabb elektromos hatótávval és kedvezőbb fogyasztással. A plug-in hibridek akkumulátora szabvány 230-as konnektorból körülbelül öt óra alatt tölthető újra, azonban Wallbox használatával akár másfél órára is rövidülhet ez az idő (7,4 kW AC).
A C-osztályból csak dízel, az E-ből mindkettő, és az S-osztályból pedig csak benzines plug-in hibrid verzió készül. Az S egy 3 literes V6-os motort kap.
C 300 de | E 300 e | E 300 de | S 560 e | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 6/24 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1950 | 1991 | 1950 | 2996 |
Üzemanyag | gázolaj | benzin | gázolaj | benzin |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 194 (3800) | 211 (5500) | 194 (3800) | 367 (5500-6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 400 (1600-2800) | 350 (1200-4000) | 400 (1600-2800) | 500 (1800-4500) |
Elektromos teljesítmény [kW] | 90 | 90 | 90 | 90 |
Rendszerteljesítmény [kW/LE] | 225/306 | 235/320 | 225/306 | 350/476 |
Összesített nyomaték [Nm] | 700 | 700 | 700 | 700 |
Váltófajta/-fokozat | automata/9 | automata/9 | automata/9 | automata/9 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,6 | 5,7 | 5,9 | 5 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Végsebesség elektromosan [km/h] | 130 | 130 | 130 | 130 |
Fogyasztás – vegyes [l/100 km] | 1,6-1,4 | 2 | 1,6 | 2,6-2,5 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 38-42 | 45 | 41-44 | 57-59 |
Akkumulátorkapacitás [kWh] | 13,5 | 13,5 | 13,5 | 13,5 |
Elektromos fogyasztás – kombinált [kWh/100 km] | 18,7 | 14,5 | 18,7 | 20 |
Elektromos hatótáv [km] | 57 | 50 | 54 | 50 |
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!