Lassan egy éve annak, hogy a Volvo Cars és a Geely Holding közleményben jelentette be, hogy közösen mintegy 640 millió eurót invesztálnak a Polestar termékek, a márka és az iparági fejlesztések beindításához.
A bejelentéssel egy időben bemutatták a Polestar 1-et, ami egy 600 LE-s teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal megáldott kétajtós, négyüléses hibrid kupé. Nem is akármilyen hibrid, a gyártó szerint elektromos módban akár 150 kilométer megtételére is képes lehet. Ezzel kategóriájában egyedi lesz, mivel a jelenleg piacon levő phev autók még megközelíteni sem tudnak haosló hatótávot. Az autó gyártása a kínai Chengduban indul 2019-től. Részben Volvo alapokat használva, a svéd-kínai gyártó saját fejlesztésű SPA moduláris platform lesz a Polestar 1 alapja. 50%-ban Volvo, 50%-ban pedig a Polestar fejlesztések és technológiák kapnak helyet az autóban. A Polestar 1 lett az első olyan modell ami a vezethetőség maximális kihasználása érdekében Öhlinselektronikus felfüggesztéssel kerül bemutatásra. Teljesen karbonszálas karosszériával az autó súlya 45%-al lett könnyebb.
Tegnap pedig a vállalat közleményben jelentette be, hogy elkészült az első 34 példány a modellből. Melynek gyártásához még a gőteborgi létesítmény adott otthont. A prototípusok építésénél a Volvo mérnökei is jelen voltak, akik tanulmányozhatták a Polestar 1 karbonszálas konstrukcióját. Ugyanis ilyen technológiával még nem dolgoztak. A jövőben pedig ez változhat, mivel utalást tettek rá, hogy a soron következő Volvo modellek a megszokottnál több karbon elemet tartalmazhatnak.
A Volvo főhadiszállásán a most legyártott 34 modell csak előszériás prototípusoknak tekinthető. Ezeket fejlesztésekhez, töréstesztekhez és egyéb kötelező műveletek elvégzéséhez használ a gyártó. A többi, végleges szériamodell már az ázsiai országban, Csengtuban található gyárban fog megépülni, amit direkt ennek okán húz fel a Geely. Előrejelzések szerint a gyártás valamikor jövő év közepén indulhat be.
Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója így nyilatkozott: „A prototípusok elkészülte jelzi, hogy a Polestar 1 ismét közelebb került a sorozatgyártáshoz. Az első 34 példány lehetőséget biztosít arra, hogy a finomhangolásokat elvégezzék. Mire jövő év közepén a normál gyártás beindul, már biztosak lehetünk benne, hogy az ügyfeleknek egy remek autóval lesz dolguk.”