Még tavaly nyáron írtunk arról, hogy a Porsche is beállhat a sorba és teljesen elmeszelhetik a dízelmotorokat az autóikból. A hírt a Porsche vezérigazgatója Oliver Blume mondta akkor a Reutersnak. A Porsche elég későn, 2009-ben csatlakozott a dízel technológiához és az eladott autóinak csak a 15%-át hajtja gázolaj. Azt a nézetet vallják, hogy a teljesítmény és a luxus nem párosulhat a dízellel. Ezért Blume azt nyilatkozta, hogy 2023-ig az eladott autóik minimum 50%-a elektromos lesz. Kezdve a sort az első teljesen elektromos Porsche-val, a Taycan-al (korábban: Mission E).
Pár napja pedig robbant a hír, hogy a Porsche úgy döntött, a jövőben már mellőzik a dízelmotort a kínálatukból, azaz nemet mondtak a dízelmotorok használatára. Korábbi hírek szerint, 2022-ig nem kevesebb mint 6 milliárd eurót költ elektromos mobilitásra a gyártó. Ezzel pedig kiemelt területként kezelve a tisztán elektromos és a hibrid hajtásláncot. A hibrid modellek kimagasló népszerűségnek örvendenek, hiszen Európában értékesített Panamerák 63%-a plug-in hibrid.
Oliver Blume így nyilatkozott: „A Porsche nem felejti el teljesen a dízelt. Továbbra is egy jelentős és fontos technológiának tartjuk, viszont sportautógyártóként, ahol a dízel mindig is másodlagos szerepet töltött be, úgy döntöttünk, hogy a jövőnket dízelmotor-mentesen képzeljük el. Természetesen ezzel a motorral szerelt ügyfeleink autói továbbra is maximális támogatásra számíthatnak. Célunk, hogy technológiai színtéren is vezető szereplők legyünk! Erősítsük a márkánk központi szereplőit, mindezt úgy, hogy közben következetesen hangoljuk össze cégünket a jövő mobilitásával.”