Annyi év várakozás és kiszivárgott információk után ma hajnalban az Audi bemutatta első tisztán elektromos SUV-ját, San Fransiscoban. Az Egyesült Államok polgárai ráadásul már akár be is fizethetik az 1000 dollár foglalót rá. (www.audiusa.com/etron)
Sok információ és még több kép került fel hozzánk is a négykarikás márka várva várt autójáról, ám a szerencsések a ma magyar idő szerint hajnali 5:30-kor kezdődött show-n személyesen is láthatták, amint valóság lesz az eddig csak álcázómatrica alatt szerepelt autóból. A résztvevőket a város kikötőjében, a 3-as mólónál vették fel egy hajóra, ami átszállította őket a Richmond-öbölbe, ahol rendkívül látványos és lenyűgöző show-t hozott össze az Audi az újságíróknak és a meghívott vendégeknek.
A német autógyártó maga is úgy nyilatkozott az autóról, mint egy „tágas, 5 üléses, közepes méretű elektromos SUV, ami jól felszerelt, hogy hozhassa a prémium vásárlók elvárásait”.


Lássuk a főbb paraméterek, immár hivatalosan:
- 0-100 km/h gyorsulás: 5,5 másodperc
- Végsebesség: 200 km/h
- Maximális vontatható tömeg: 1800 kg
- Hátsó csomagtartó: 800 liter, lehajtott hátsó ülések esetén 1600 liter.
- Hosszúság: 4902 mm
- Szélesség: 1938 mm
- Magasság: 1663 mm
- Tengelytáv: 2923 mm
Ennyi adat után jöjjön az egyik legfontosabb kérdés, miszerint mennyibe fog kerülni az Audi újdonsága? Nos, erre a kérdésre is van válasz! Ezek jelenleg csak dollárban mért nyitóárak, de viszonyítási alapnak mindenképpen jók:
Alapár: $74 800
„Prestige” kiadás: $81 800
„Edition One” kiadás, csak jövőre lesz kapható: $86 700 (állami támogatás nélkül)

Nekünk magyaroknak külön büszkeség lehet, hogy az e-tron tartalmaz győri alkatrészeket is! Egészen pontosan a nyugat-magyarországi csapat gyártja az Audi e-tron elektromos tengelyhajtásait,és beépítésre készen szállítja azokat a brüsszeli gyártó telephelyére. Kétrészes cikkünket a győri gyártócsarnok avatóról ITT (1. rész) és ITT (2. rész) olvashatják el az érdeklődők!
A rekuperáción is rendkívül sokat dolgoztak a mérnökök, így különösen nagy hatékonysággal történhet az energia-visszanyerés fékezéskor, ami akár a hatótáv 30%-át is visszaadhatja.

Ha már utastér, az alábbi videón tekinthetjük meg az autó felhasználói felületét, mely 2 kijelzőn fog futni (egy 10.1-inch átmérőjű felső és egy 8.6-inch átmérőjű alsó kijelzőn)
Egy másik fontos tényezővel még adósok vagyunk, ez pedig az e-tron akkumulátora és tölthetősége. Az autó impozáns, 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot kapott, ami 36 szekcióra lett felosztva, melyben a cellák lítium-ionos, zsákos technológiával készültek. A pakk tömege 699 kg és teljesen sík a felülete, így az alváz kinézete hasonlít egy gördeszkára, ám a haszna jóval több, hiszen könnyebb egy ilyen felületre további terveket építeni.
Az Audi furcsa módon a bemutatón csak a WLTP-szerinti hatótávot adta meg: 400 km. Az EPA hatótávról nem volt szó sajnos.
Az Audi megtartotta a korábban már beígért Boost módot is, melynek lényege, hogy egy rövid időre (8 másodperc) megkaphatjuk a két elektromos motor teljes teljesítményét, ami ezen autó esetében bizonyára “fejleszakítós” gyorsulásokat adhat a leendő tulajdonosának!
Számokban ez azt jelenti, hogy alapesetben a csúcsteljesítménye az autónak 265 kW lesz, 561 Nm nyomaték mellett, a végsebességet pedig a rendszer 200 km/h-ban maximalizálja. Azonban a boost mode bekapcsolása esetén a teljesítmény 300 kW-ra ugrik, 664 Nm nyomatékkal. A mód bekapcsolásához az előválasztót D-ből S-be kell majd kapcsolni és adni egy padlógázt az autónak! Az Audi szerint ezzel a móddal a 0-100km/h gyorsulás kevesebb, mint 6 másodperc alatt megvalósulhat!
A gyors és villámtöltés funkció természetesen ebben az autóban is jelen van. Gyorstöltés tekintetében az Audi egy 11 kW-s AC fedélzeti töltővel látta el az e-tront, ám lehetőség lesz dupla fedélzeti töltővel ellátott modellt is vásárolni. A villámtöltés CCS csatlakozón keresztül valósul meg és képes lesz a 150 kW-os villámtöltőkkel is együtt dolgozni. Az Audi ígérete szerint ezzel már 30 perc alatt feltölthető lesz az e-tron 80%-ra.
Kapható lesz továbbá egy „Connect” verzió is, ami majd képes lesz kommunikálni okosotthonokkal, valamint napelemrendszerekkel.


Egyelőre az amerikai eladások kezdetének dátuma ismert, ami 2019 második negyedéve lesz.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!






















