A Citroën a Párizsi Autószalonon mutatja be először a plug-in hibrid hajtással szerelt C5 Aircross tanulmány verzióját.
Nem hiába, hisz ezt a modellt várják talán a legjobban az érdeklődök. Sajnos azonban meglehetősen szűkszavú a gyártó, de ennek ellenére néhány tulajdonsága már most napvilágot látott. Így tudatjuk, hogy a kiállításra kerülő tanulmány 50 kilométer megtételére tisztán elektromos üzemmódban is képes, míg végsebessége ugyanezen módban a 133 km/órát is eléri. Az akkucsomag az utasülések alatt, a padlólemezhez rögzítve került elhelyezésre. A töltés egy 32 amperes fali töltőn keresztül pedig kereken két órát vesz igénybe. A plug-in hibrid hajtáslánc kombinált összteljesítménye 225 lóerő, mindezt pedig egy nyolcfokozatú automata váltó juttatja el a kerekekhez.
Az utastér maradt ugyan az mint a hagyományos verziókban, kivéve egyetlen dolog, ami újdonságként hathat a műszercsoporthoz és az infotainment rendszer kijelzőjéhez köthető, ahol ezentúl már hibridspecifikus üzenetek is megjelenhetnek.
Előre láthatóan a modell sorozatgyártása jövőre veszi kezdetét, majd szépen sorban jönnek a további típusok is. A PSA ígéretéhez híven 2023-ra a portfólió 80, 2025-re pedig 100 százalékát elektromosítaná.