Folyamatosan figyelemmel kísérjük a Faraday Future útját, beszámoltunk már arról, hogy épp a Tata adott nekik egy komoly összeget. Ezzel a támogatással pedig megindulhatott a FF gyár kivitelezési munkálatai.
Sokan arra számítottak, hogy amilyen gyorsan érkezett, olyan hamar távozni is fog az autóiparból a Faraday Future. Az utóbbi időben bizonyos költségeket már csak részvényeladásokkal tudtak fedezni. Azonban egy hongkongi holdingtársaság egy újabb mentőövet dobott az amerikai start-upnak. Egészen pontosan a hongkongi székhelyű Evergrande Health 2 milliárd dolláros befektetést hajtott végre a cégben.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a Tesla riválisának kikiáltott FF91 gyártása már az idén elkezdődhet, írja az Autocar. A koncepció autóban egy 130 kWh-s akkumulátort prezentált a cég, amivel egyetlen töltéssel akár 700 kilométer megtételére is képesek lehetünk. Az autó mellé pedig egy fali töltőt is mellékelne a gyártó, amivel 4,5 óra alatt 50%-ra tudjuk tölteni az FF 91-et.
Korábban sajnos a súlyos anyagi gondok hatására több vezető beosztású alkalmazott, köztük a pénzügyi részleget vezető Stefan Krause is felmondott, míg a Ulrich Kranz technológiai vezető szerződését közös megegyezéssel bontották fel a felek.
Most pedig úgy tűnik, hogy a dolgok egyenesbe jönnek. Ha minden a tervek szerint halad, akkor először a kínai, majd az amerikai piacon jelenik meg a FF első e-autója. A gyártást pedig mindkét esetben az éppen adott országban fogják végezni.