Miután véget ért az idei, CHAdeMO szabvány életével foglalkozó konferencia Tokióban, mi is bepillantást nyerhetünk a szabvány jelenlegi eredményeibe.

2018 áprilisában tartották a címben is említett konferenciát és ott ismertették azt, hogy jelenleg a világon 18.449 darab (évente nagyjából 3000 darabbal nő majd) hivatalos és működő CHAdeMO töltőállomás üzemel, 71 országban. A legtöbb ilyen Japán területén (7253 db – 39%) található, de Európának (6633 db – 36%) sem kell szégyenkeznie, ugyanis második helyen vagyunk ebből a szempontból.

A legutóbbi friss információ a szabványról pedig az, hogy a CHAdeMO Szövetség már dolgozik a 2.0-s verzión, ami egészen 400 kW teljesítménnyel tudja majd tölteni az erre alkalmas járműveket.

A jelenlegi legnagyobb elméleti teljesítményt az 1.2-es szabvány tudja leadni, ami 200 kW. Erre dupláz majd rá a 2.0, bár azt is tudni kell, hogy itt majd már a töltőkábelt is folyadékhűtéssel kell ellátni. A szabvány 2009-ben indult világhódító útjára és a siker azóta is töretlen.

A CHAdeMO Szövetség további számaiból az is kiderül, hogy ezzel a szabvánnyal rendelkezik a legnagyobb számú, villámtölthető autó a világon, bár ehhez hozzávették a Tesla számait is, hiszen ezek az autók is tölthetőek CHAdeMO töltőről, bár csak adapterrel. Így jön ki az, hogy a piacon levő tisztán elektromos és villámtölthető járművek 35%-a (a Tesla nélkül 20%) CHAdeMO töltős.

Ha a plug-in hibrid piacot nézzük, ott sem rosszak a számok, 15%, bár ott nagyjából a Mitsubishi Outlander nyomja meg az eredményt.
Európára vetítve a számokat, a következőket láthatjuk: a tisztán elektromos autók 32%-a CHAdeMO töltős, ha pedig a Tesla európai jelenlétét (15%) is ide vesszük, akkor már 47%-ról beszélhetünk. A Szövetség a jövőbeni növekedést az alábbi 3 területre fókuszálással kívánja biztosítani:

  • Terjeszkedés minél nagyobb földrajzi területen
  • A CHAdeMO töltőhálózat további, funkcionális fejlesztése
  • A 2.X szabvány kiterjesztése