Érkezik a plug-in hibrid Opel/Vauxhall Grandland X

0

A PSA tulajdonába került márka egyik legnépszerűbb modellje hamarosan plug-in hibrid verzióban is elérhető lesz.

Az esetleges jövőbeni vásárlók miatt nem is húzzuk tovább az időt és eláruljuk, hogy csak 2020-ig kell várniuk, ha meg szeretnék venni ezt az újdonságot. Sajnos sok információ még nincs róla, de még 2016-ban voltak olyan kiszivárgott információk, miszerint egy 13 kwh-s hibird érkezhet majd az Opeltől, így elképzelhető, hogy a Grandland X lesz ez a pletykák szintjén már megemlített autó. Az Autocar magazin értesülései szerint a belsőégésű-motor 1.2 vagy 1.4 literes, benzines lehet.

Mivel az Opel/Vauxhall a PSA tulajdonába került, így ez a márka sem vonhatja ki magát a franciák e-autós irányba történő elmozdulása alól. Már többször előkerült a hír, hogy a PSA csoport nagy elektromosításba kezd. Ennek összetéveszthetetlen jele, hogy a Corsa is jöhet hamarosan teljesen elektromos meghajtással, ráadásul már tesztelik is!

A vállalat vezetője, Carlos Tavares ismét megerősítette, hogy irányítása alatt az elektromos meghajtás alkalmazása irányában indulnak el. Nem is meglepő, hisz egyre több gyártó úgy gondolja, hogy az elektromos autók korszaka következik. A változást egyrészt a piac, és ezzel együtt a vásárlói igények átalakulása, másrészt pedig az Európában bevezetni kívánt szigorodó környezetvédelmi előírások mozgatják.

Hozzátette, hogy 2025-re minden egyes márkájuk, minden egyes modelljének lesz egy teljesen elektromos, vagy részben elektromos meghajtású változata. Ha kicsit matekozunk, akkor a következő hét évben 40 új modell érkezik a csoporttól.

Ezekhez a nagyszabású tervekhez viszont egy külön ezzel foglalkozó divízió is kell, aminek megalapításáról már gondoskodott is nemrég a PSA. Azért is volt időszerű már ez a lépés, mert szinte az összes nagyobb autómárkának már van saját divíziója az elektromos mobilitás beintegrálásra, csak a PSA volt eddig lemaradva ebből a szempontból.
Pedig már 2016-ban bemutattat két saját padlólemezt is, amit direkt az elektromos autóiknak szánnak. Az egyik a CMP (Common Modular Platform), a másik pedig EMP2 (Efficient Modular Platform) néven mutatkozott be.

[vc_video link=”https://youtu.be/rlj944NM6YE” align=”center”]

A divízió vezetője Alexandre Guignard, aki közvetlenül Linda Jackson CEO-nak fog jelenteni.

A Vállalatnak már volt sikeres e-autós projektje, többek között az E-Berlingo, amely egy nulla káros anyag kibocsájtású teljesen elektromos furgon. 22,5 kWh-s akku pakk táplálja a mindössze 66 LE-s(49kW) motort aminek 200 newtonméter a nyomatéka. Az akku pakk teljesen a padló lemezen van, így a pakolás simán megoldható, nem veszi el az értékes helyet a csomagok elől.

A CHAdeMO töltőnek köszönhetően 50%-ig mindössze 15 percig tart a töltése. Okostelefon alkalmazással pedig távolról irányíthatjuk itt is a fűtést vagy éppen a hűtést, miközben kijelzi az akku töltöttségi szintjét is.

A teljes rakodótér második üléssor nélkül 3000 liter. A megtehető táv pedig 170 kilométer.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!