A német handelsblatt értesülése szerint a címben említett 2 típus csak csúszással érkezhet a piacokra.
Az eredeti tervek szerint az Daimler első, teljesen elektromos SUV-ja idén szeptemberben kerülne bemutatásra, míg az első szállítmányok 2019 elején érkeznének. Az újság szerint ezen szállítmányok érkezése csúszna majd el egészen 2019 júniusára. A késés érintené a teljesen elektromossá alakított S-osztályt is, amit szintén az EQ család részének tart már a Daimler. Eredetileg 2020-ra várják ezt a típust, ám az értesülés szerint 2021 előtt nem reális az érkezés.
A német lap szerint a várható késedelem oka az akkumulátorhiány, pontosabban az abból fakadó ellátási lánc megborulása. Bár kezdetben a Daimler nem kommentálta a hírt, ám később mégis, amiben határozottan visszautasították az esetleges késedelmeket. Elmondásuk szerint többek között a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártójával, a kínai CATL vállalattal is már megállapodtak az akkukról, így nem lehet ebből probléma szerintük.
A német autógyártó több fronton is nyomás alatt van. Egyrészt a német KBA folyamatosan nézi a dízelek miatti kibocsájtási számokat, másrészt úgy tűnik a hírekből, hogy a Mercedes is megélheti a saját dízel botrányát.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!