Az egész azzal indult, hogy meglepő módon a vállalat közleményt adott ki, amiben azt taglalják, hogy visszaadják az összes befizetett előleget a tulajdonosoknak.
Na de adódik a kérdés, miért tesz ilyet egy vállalat, ami még csak most bontogatja a szárnyait. Portfóliójuk alapját a Nikola One és a Nikola Two nevű elektromos kamionok alkotják, amelyek meghajtása hidrogén-alapú és egy 320 kWh kapacitású akkumulátor segít eltárolni a megtermelt energiát. Az alábbi közlemény segít megérteni a döntést:
„Nagyszerű hírek! Minden foglalót 100%-ban visszatérítünk ügyfeleinknek, akik ugyanúgy megőrzik helyüket a sorban, így ugyanakkor kaphatják meg kamionjuk, mint amikor befizették a foglalót. Ugyanis nem szeretnénk ügyfeleink pénzét használni a cég működtetéséhez, mint ahogyan azt egyes vállalatok teszik. Továbbra is lefoglalhatja a Nikola One vagy Nikola Two kamionját a https://nikolamotor.com oldalon, foglaló nélkül. Üzemeltetési osztályunk minden befizetőt felkeres és 30-60 napon belül megkapják a befizetésüket.”
Az „egyes vállaltok” jelző egyértelműen a Tesla gyakorlatára utal, hiszen ők a Semi kamionért 20.000 dollár foglaló befizetését várják el.
Nem ez az első eset, hogy valaki fricskázza a Teslát ezen gyakorlata miatt, a Nissan is kiadott egy ilyen kritizáló plakátot még 2016-ban a Leaf reklámozásakor.
Forrás: electrek.co
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.