Az akkumulátorok az elektromos autó lelke, nélküle nem indul el az autó. De vajon a szilárdtest akkumulátor lesz a következő nagy dobás?
Lelőjük a poént, a Nissan nagyon nem hisz benne. Ők pedig már letettek a témában 1-2 dolgot az asztalra, így érdemes elgondolkodni azon, amit mondanak. Szerintük az ígéretek ellenére nem lesz áttörés a szilárdtest akkumulátorok megjelenésében a következő évtized közepéig. Takao Asami (senior vice president for research and advanced engineering) is megszólalt az ügyben:
„Az összes szilárdtest akkumulátor nagyjából még mindig a kutatás kezdeti szakaszában van. Tehát gyakorlatilag nulla ezen a szinten, ez a véleményem. A technológia továbbra is vár az áttörésre”
Szerinte a jelenlegi lithium-ion technológiát kell fejleszteni, abban vannak még nagy lehetőségek. Pedig sok gyártó esküszik, hogy közel az áttörés a szilárdtest-technológiában,a mi nagyobb energiasűrűséget, ezáltal nagyobb hatótávot és gyorsabb töltési időket ígér.
Decemberben írt alá a Toyota és a Panasonic egy együttműködési megállapodást, miszerint a prizmatikus akkumulátorok közös autóipari fejlesztésére készül. A szilárdtest akkumulátorok forradalmasíthatják mindazt, amit ma az elektromos autózásról ismerünk.
A Samsung SDI is szilárdtest akkumulátorokat demózott tavaly a Detroit Motor Shown, de voltak a standjukon Grafén golyós és prizmatikus cellás akkumulátorok is.
A BMW pedig gyakorlatilag beharangozta, hogy ők lesznek az elsők a szilárdtest akkumulátor gyártásában. A német vállalat már a saját, Battery Cell Competence Centre nevű kutatási központját is tervezi átadni 2019-ben, ahol remélhetőleg bármilyen méretű, formájú és később technológiájú akkumulátorokat tudnak majd gyártani, akár a Solid Power szilárdtest akkumulátorait is, persze miután elkészülnek vele. Ezt 2026 körülre ígéri a BMW.
Forrás: insideevs.com