Bemutatkozott a VW Atlas Cross Sport plug-in hibrid

0

Már javában zajlik a New York Auto Show és ha már Amerika, ott mutatta be a VW a kontinens egyik legfontosabb SUV modelljét, ami az Atlas.

Bár Herbert Diess VW-vezér szerint a hibrid technológia csak egy átmeneti lépcső a vállalat életében, az utóbbi időben egyre több SUV érkezik meg ezzel a hajtással. A SUV pedig napjaink egyik legnépszerűbb formája, így logikus lépés a német gyártó részéről, hogy kiad mindegyik modelljéből minimum egy hibrid hajtást is. Tiguan, Touareg és most az Atlas.

A Tiguan plug-in hibrid a hónap elején szerepelt nálunk, amikor egy téli tesztúton fotózták le az újdonságot. Cikkünket ITT találod róla.

[dt_small_photos category=”tiguan_phev”]

A másik nagyágyú, a Touareg is bejelentkezett plug-in hibrid hajtással. Az új monstrumot az MLB EVO platformra építették, ezzel 77 mm-rel lett hosszabb, 44 mm-rel pedig szélesebb, de sajnos 7 mm-rel pedig alacsonyabb lett. Azonban az új platformnak köszönhetően csökkent az autó súlya, ami a Volkswagen közlése szerint az autó váza és kasztnija 48 százalékban alumíniumból, 52%-ban pedig nagy szilárdságú acélból áll. Teljes bemutatkozását nálunk az eddig ismert adatokkal ITT olvashatod el.

Mostani cikkünk alanyának bemutatkozása pedig még friss és ropogós. Amit már most tudni, hogy Tennessee-béli Chattanoogaban fogják gyártani 2019-től. Lesz belőle 7 és 5 üléses kivitel is, a német gyártó felmérései szerint van igény a többféle méretre ebben az osztályban. Ami e-autós szempontból a legfontosabb, hogy a 18 kWh kapacitású akkumulátorcsomag nagyjából 42 km (26 mérföld) hatótávot tesz lehetővé és a váltóalagútban lesz elhelyezve.

A benzinmotoros modell 3,6 FSI V6-os. A hathengeres motor 206 kW / 280 LE teljesítményt ad le, legnagyobb nyomatéka 350 Nm. Ezt a motort pedig két elektromos motor támogatja mindkét változatban. Az első motor 40 kW és 220 Nm, a hátsó motor pedig 85 kW és 270 Nm teljesítményű. Az energia a váltóalagútban elhelyezett kompakt lítium-ion akkumulátorból érkezik. Kapacitása – és ez az, ahol a plug-in hibrid és a hibrid különbözik – vagy 18,0 kWh (plug-in hibrid) vagy 2,0 kWh (hibrid). A két meghajtórendszer teljes rendszererőssége: 265 kW / 360 LE (plug-in hibrid) és 231 kW / 314 LE (hibrid).

Forrás: insideevs.com

[vc_video link=”https://youtu.be/EULd6RflDxI” align=”center”]
[vc_video link=”https://youtu.be/eqz4iWNaWwM” align=”center”]
[vc_video link=”https://youtu.be/nOYr9HA6vSs” align=”center”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!