Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését

0

Japánban 11 vállalat részvételével megalakult a Japan H2 Mobility elnevezésű közös vállalat a hidrogéntöltő állomások telepítésének felgyorsítására, meggyorsítandó a jövő abszolút zöld, károsanyagkibocsátásmentes energiahordozójának tekintett hidrogént használó hidrogén üzemanyagcellás gépjárművek térnyerését. Az alapító tagok technológia fejlesztésében élen járó, jelenleg a világon egyetlen autógyártóként hidrogén üzemanyagcellás személyautót, buszt, teherautót és targoncát is kínáló Toyota mellett a Nissan, a Honda, a JXTG Nippon Oil&Energy, az Idemitsu Kosan, az Iwatani, a Tokyo Gas, a Toho Gas, az Air Liquide Japan a Toyota Tsusho és a Japán Feljesztési Bank.

A mai napon tizenegy vállalat, köztük a Hidrogén Tanács egyik vezető és egyben alapító tagja, a hidrogén üzemanyagcellás technológia és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra fejlesztésében élen járó Toyota bejelentette, hogy közösen megalapították a Japan H2 Mobility LLC (továbbiakban: JHyM) véget a céllal, hogy az új szervezet minden eszközzel elősegítse az üzemanyagcellás járműveket (FCV) kiszolgáló hidrogéntöltő állomások létesítését Japánban. A frissen alapított JHyM a Japán Központi Kormány Megújuló Energiáért, Hidrogénért és az ezekkel kapcsolatos ügyekért felelős miniszteri tanácsának útmutatása  alapján felügyeli a hidrogéntöltő állomások telepítését egész Japánban. Összhangban a központi kormány politikájával, a 11 alapító tagvállalat annak érdekében fogott össze, hogy létrehozzák a világ első olyan szervezetét, melyben nemcsak infrastruktúra-fejlesztők és autógyártók képviseltetik magukat, hanem befektetők is részt vesznek az együttműködésben – azon közös meggyőződés alapján, hogy a hidrogén és FCV-k hatékony megoldást kínálnak a mobilitás és a folyamatos, fenntartható társadalmi fejlődés kihívásaira. Annak érdekében, hogy megbirkózzanak az FCV-k bevezetésének kezdeti szakaszaiban felmerülő nehézségekkel, a JHyM gondoskodik majd arról, hogy az infrastruktúra-fejlesztők, az autógyártók és a befektetők is elvégezzék a maguk feladatait a hidrogéntöltő állomások sikeres stratégiai bevezetésével kapcsolatban Japánban, hozzájárulva azok hatékony üzemeltetéséhez, az FCV-felhasználók kényelméhez. A JHyM végső célja a japán utakon futó FCV-k számának egyenletes növelése, ezzel pedig a hidrogéntöltő üzletág fenntartható úton történő felépítése.

A JHyM célja, hogy tíz éven belül elvégezze küldetését. A tervei szerin a Japán Központi Kormány „Hidrogénre és üzemanyagcellára vonatkozó stratégiai ütemtervével összhangban a vállalat a 2021-es pénzügyi év végére elkezdi 80 töltőállomás építését országszerte, majd tovább bővíti a hálózatot. A Hidrogén és Üzemanyagcella-stratégiai Tanács által kiadott ütemterv szerint nagyjából 40.000 darab FCV-t kiszolgáló, 160 tagból töltőállomás-hálózat építését kell befejezni a 2020-as pénzügyi év végéig.

A JHyM az alábbi konkrét kezdeményezéseket vállalja

  1. Hidrogéntöltő állomások stratégiai telepítése
  • Az új vállalat – miközben számol a központi kormánytól érkező támogatásokkal és a helyi önkormányzatoktól származó ösztönzőkkel –, kidolgozza saját „Hidrogéntöltő állomás telepítési tervét”, hogy olyan környezetet hozzon létre, melyben számos felhasználó lelheti örömét egy üzemanyagcellás jármű használatában Japánban.
  • Törekszik az alapító tagok mellett további partnereket is bevonni a telepítési célok megvalósításába.
  1. Hozzájárulás a hidrogéntöltő állomások hatékony üzemeltetéséhez

A hidrogéntöltő állomások kivitelezésére és üzemeltetésére vonatkozó információknak az állomások majdani üzemeltetését végző infrastruktúra-fejlesztők révén történő begyűjtése és hasznosítása által az új vállalat – ami az állomások tulajdonosa és üzemeltetője lesz – az alábbi módokon járul majd hozzá a hatékony üzemeltetéshez és az ütemterv céljainak megvalósításához:

  • Az FCV-felhasználók kényelmének javítása: azért, hogy a felhasználókat a hidrogén használatára ösztönözze, a JHyM együttműködik a hidrogéntöltő állomás fejlesztők szakmai szövetségével, a Hidrogén Ellátó és Hasznosító Technológiai Szövetséggel (HySUT), s ennek révén fokozza a töltőállomások kényelmét, például a fokozódó keresletnek megfelelően alakítva a nyitva tartást.
  • Költségcsökkentés és szabályozás felülvizsgálata: a költségcsökkentés érdekében a JHyM együttműködik majd külső szervezetekkel, például a Japán Üzemanyagcella Forgalmazási Konferenciával (FCCJ) és a HySUT-tal az olyan kérdések megoldásában, mint a berendezések szabványosítása vagy a szabályozás felülvizsgálata.

A JHyM alapító tagvállalatai az alábbi központi feladatokat és felelősségi köröket vállalják:

  • Az infrastruktúra-fejlesztők tőkét biztosítanak, hidrogéntöltő állomásokat létesítenek, és üzemeltetik azokat.
  • Az autógyártók a JHyM-én keresztül megbízzák az infrastruktúra-fejlesztőket a hidrogéntöltő állomások üzemeltetésével, hogy ezzel segítsék a hidrogéntöltő állomások és FCV-k elterjedését.
  • A befektetők pénzügyi eszközökkel járulnak hozzá a hidrogéntöltő állomások széles körben történő telepítéséhez a jövőben. A JHyM-be eszközölt befektetések révén részben fedezik az állomások telepítési költségeit. A hidrogéntöltő állomás üzletág pénzügyi önfenntartásának eléréséig biztosított finanszírozás révén segítenek csökkenti az infrastruktúra-fejlesztők kezdeti pénzügyi terheit, és segítenek az új részvevők bevonásában.

A JHyM 2018 áprilisában kezdi meg működését azzal a céllal, hogy szélesebb körből vonjon be potenciális töltőállomás-üzemeltetőket és befektetőket, illetve hogy megalapozza Japánban a fenntartható hidrogéntöltő üzletág létrejöttét és az FCV-k elterjedését.

„Hazánkban az első hidrogén üzemanyagtöltő állomás megnyitása még várat magára, ám már több üzemanyagforgalmazó vállalat és szakmai szervezet részvételével folyik egyeztetés ennek lehetőségéről. Amint ez megtörténik, hazánkban is megkezdődhet a világ első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás autója, az abszolút zöld, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai forgalmazása, ezt követőei pedig a közösségi közlekedés zölddé tételéből is kivehetik részüket a hidrogén üzemanyagcellás Toyota buszok.” – fogalmaz a hír kapcsán Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]