A Nissan európai vezető dizájnere, Mamoru Aoki célozgatott erre nyilatkozatában.
A tavalyi Tokyo Motor Show-n mutatkozott be először a Nissan IMx tanulmányautó. Elég rejtélyes volt a felvezetése a modellnek, legelőször a tokiói show előtt pár nappal mutatták be az alábbi videót, felkeltve az érdeklődést:
Elérkezett a Tokiói Autószalon megnyitója, és bemutattak egy teljesen önvezető, tisztán elektromos tanulmány autót, ami az IMx nevet kapta. A tervezők, egy teljesen új EV platformra építették a koncepciót, előtérbe helyezték a tágas és egyben kényelmes minimalista utasteret, párosítva egy nagy panoráma üvegtetővel. Az autó teljesen futurisztikus benyomást kelt.
A tanulmányban már az új 5-ös szintű ProPILOT rendszer dolgozik. Mikor a vezető aktiválja az önvezető módot, akkor a kormány és a pedál automatikusan behúzódik a műszerfalba. Az ülést pedig hátradönti, hogy a vezető kényelmesen pihenhessen.
A hajtásról két villanymotor gondoskodik, egy az első- egy pedig a hátsó tengelyen. A rendszer teljesítménye 429 LE, 700 Nm-es nyomatékkal. Az akkuról és a töltésről nem esett szó, csak a hatótávolságról, ami 600 kilométer.
Az alábbi videón 4:55-től kezdődik a felvezető videó és 6:25-nél pedig be is gördül a színpadra az újdonság. Alatta pedig lapozható galériánkat találjátok.
Pár hónappal később, a 88. Genfi Nemzetközi Autókiállításon leplezték le a Nissan IMx KURO-t, így Európában is bemutatkozott az IMx elektromos crossover tanulmányautó. Ezúttal már többet is elárultak róla a Nissan képviselői az újságíróknak.
A Kuro, vagyis japánul a fekete szín az IMx-en kel életre, fekete kárpitokkal és keréktárcsákkal, frissített hűtőráccsal, és teljesen új sötétszürke karosszériaszínnel.
„A zéró emissziós IMx tanulmányautó megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőjét” – mondta el Jose Munoz, a Nissan teljesítményért felelős globális igazgatója. „A Nissan célja, hogy a Nissan Intelligent Mobilty-n keresztül rövid és hosszú távon is megváltoztatja az autók és az emberek kommunikációját, illetve azt, ahogyan az autók társadalmunk életébe illeszkednek.”
Egy alapos és mindent bemutató cikket írtunk róla az eddig rendelkezésre álló sajtóanyagok alapján, cikkünket a témában ITT találjátok.
Visszatérve Mamoru Aoki nyilatkozatára:
„Természetesen itt van nekünk az új Leaf, de azt hiszem a (majdani és gyártásra érett) IMx tanulmányautó egy áttörő modell lesz. Az IMx nem csak egy koncepció autó. Pár év múlva meg is fog jelenni.”
„A belső tér határozottan tágasabb lesz, mint egy hagyományos autóban, köszönhetően a sok hasznosítható térnek, amit a teljesen lapos padlónak köszönhetünk, amiben az akkucsomag is helyet kapott. A műszerfal is hátrébb került, köszönhetően a klíma és fűtésrendszer motortérbe költöztetésének.”
„Az erős, ám halk erőátviteli rendszer lenyűgözően fejlett lesz. Az IMx KURO meghajtásáért egy-egy elektromos motor felel majd, létrehozva az összkerék-meghajtást. A 320 kW teljesítményt és a 700 Nm nyomatékot – több, mint amit egy Nissan GT-R szuperautóban találunk – egy rendkívül fejlett akkumulátor fogja kiszolgálni, a hatótáv pedig 600 km is lehet majd, egyetlen töltéssel, így vásárlóinknak nem kell aggódniuk ez miatt.”
Forrás: insideevs.com