Mint beszámoltunk róla, a Tesla útnak indított két, rakománnyal megpakolt Semi kamiont tesztelés céljából. Összeszedtük a hírmorzsákat az úton lévő kamionokról.

Március 8-án írtunk róla, hogy a Tesla úgy döntött, ideje bizonyítania a Semi-nek és elindítottak két ilyen kamiont, ráadásul rakománnyal megpakolva, ami saját gyártású akkumulátorokból áll. Az útvonal 416,3 km (258,7 mérföld) hosszú és a nevadai Sparks melletti Gigafactory-ből indul, átszelve az állam hegyvidékét, hogy megérkezzen a Tesla fremonti gyárába, amit „anyahajóként” is emlegetnek. Az utazás nagyjából 5 óra és 5 perc alatt teljesíthető, betartva a sebességhatárokat.

Azóta folyamatosan jönnek a hírek, videók az úton lévő kamionokról, mi pedig összeszedtük, hol tart az utazás. Kezdetnek két videót tudunk bevágni nektek, amin a Semi „hangja” hallható. Az első az elindulásról, a második és harmadik videó pedig a gyorsuló, lassuló kamionokról készült.

Egy érdekes hír is megjelent, miszerint a kamionok visszafelé megálltak tölteni a Sacramento melletti Rocklin Supercharger állomáson.

Több találgatás is napvilágot látott, ám nem sokkal a hír megjelenése után megjött a magyarázat is.  A Tesla Motors Club fórumán megjelent cikk szerint a sofőrök azt mondták, hogy a kamionok a kisebb, 300 mérföld hatótávú járművek voltak. Azt tudni kell, hogy Rocklin után jön egy komoly hegyi út, a Donner Pass, ami a visszafelé úton emelkedik. Odafelé így nyilván nem okozott gondot a megérkezés, hiszen lejtett a terep, ám emelkedőn komolyan csökken a hatótáv, ezt minden e–autós tapasztalhatta már. Számítások szerint a hegyi úton felkapaszkodás 560 és 587 kWh közötti kapacitásba kerülne, ám a 300 mérföldes Semi akkumulátorának kapacitása csupán 510 kWh, így logikusan szükséges a töltés.

Forrás: insideevs.com, e-cras.hu

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]