Egy rövidke áttekintés, hogy jelenleg milyen a megoszlás az értékesített e-autók között, ha a töltőt nézzük.
Nem árulunk el nagy titkot, a CHAdeMO-kompatibilis autók viszik a prímet. Az alábbi ábrán a 3 nagy típus (CHAdeMO, a CCS és a Tesla Supercharger) szerinti megoszlást láthatjuk.
Egy rövid kitérőt teszünk a töltők típusainak rövidke leírásával:
– CHAdeMO: egységes szabvány az egész világon, a világ bármely pontján ugyanolyan értékekkel rendelkezik, tehát egy CHAdeMO töltős autót a világ bármely CHAdeMO töltőjével használhatunk.
– CCS Combo: Kettő verzióban létezik, attól függ, a világ melyik részén vagyunk éppen. A Combo1 Észak-Amerikában és Dél-Koreában használatos, míg a Combo2 a világ többi részén terjedt el. Ebben jobban eligazodni az alábbi ábra segíthet talán:
– Tesla Supercharger: szintén 2 verzióban létezik. Az egyik Észak-Amerikában (és más kisebb piacon) használatos, míg a második, ami Európában is használatos, az Type2 fejes. Viszont úgy van módosítva, hogy tudja kezelni az 1 illetve 3 fázist, valamint a DC töltést. Ezen ok miatt sem érdemes az Államokból behozatni Teslát Európába, mert bajos lesz a töltés.
A rivalizálás tovább folytatódik a következő években. A CHAdeMO egyik húzóneve az új Leaf, a CCS-t egyre több e-autó használja már és a Tesla töltők száma is növekedhet, ahogy egyre több Model 3 fogy majd. Az eladási számok a 2017-es évben pedig így alakultak:
– CHAdeMO kompatibilis autók: 126.475 db
– Tesla Supercharger kompatibilis autók: 103.122 db
– CCS kompatibilis autók: 85.475 db