A Volkswagen tervezője, Klaus Bischoff elmondta, hogy a vállalat az Apple felfogásához hasonló elvek alapján tervezné meg a jövő elektromos autóit és már az I.D. modellek tervezésére is hatással volt ez a látásmód.
Egy Reuters magazinnak adott riport során Bischoff az alábbiakat mondta:
„Jelen állás szerint a Volkswagen-értékek újradefiniálása zajlik, felkészülendő az elektromos autók korszakára. A szempontjaink, hogy legyünk letisztultak, egyszerűek és tiszták amennyire csak lehet, továbbá hogy megálmodjunk egy teljesen új architektúrát.”
A Reuters munkatársa, Andreas Cremer még megjegyezte, hogy a VW eddig elmaradt a többi gyártóhoz képest a saját fejlesztésű elektromos autók piacra dobásával, de az egyre szigorúbb európai és kínai kibocsájtási szabályok rákényszerítették a hátrány behozására. A vállalat viszont 34 milliárd eurót szán elkölteni elektromos autói fejlesztésére, önvezető technológiákra és digitális mobilitásra 2022-ig. Csak az új MEB padlólemez és nagyjából 20, ezen a platformon alapuló jármű, köztük az I.D. termékcsalád kifejlesztésére megy majd 6 milliárd euró. Bischof szerint az elmúlt 25 év legizgalmasabb időszaka kezdődik most a Volkswagen életében:
„A múltban minden a sikerhez mindig központosított, szűk mozgásterű út vezetett. Napjainkban, eddigi karrierem legizgalmasabb időszakában viszont lehetőségem van olyan dolgokat megtenni, amikre eddig nem is gondolhattam”