Sokszor próbálták már újra feltalálni a kereket, főleg az autókra valókat! Egy ideje léteznek már a légmentes kerekek is, most azonban fontosabb lehet az ötlet, mint valaha, hiszen az elektromos autók egyik legfontosabb tulajdonsága a hatótáv, amit a jármú súlya is befolyásol.
Itt jön a képbe a légmentes gumiabroncs, ami nagy segítség lehet a súlycsökkenésben és a gondozásmentesség is nagy előny lesz, persze ha tartós technológiával és kellő odafigyeléssel készül a kerék. Arról nem beszélve, hogy nagyobb súlyt tudnak elviselni kerekenként ezek az abroncsok.
Persze mint mindennek, ennek a kerékfajtának is van hátrányai. Az egyik a magasabb gördülési ellenállás. Számos gumiabroncs gyártó kijött már a maga megoldásával, köztük a Bridgestone (1. kép) és a Michelin is, akik komplett modellcsaládot hoztak létre már. (2. kép)
A Toyota is úgy gondolta, bevethetné ezt a technológiát egyes járművei esetében, ennek példája a címben is említett Fine-Comfort. Az autó hidrogén hajtású, de a nagy szám a kerekekben van, a tervek szerint 2025-re jöhetnek ezek az abroncsok, amik akár 30%-al is könnyebbek lehetnek a mai társaiknál (kerekenként -5 kg). Takao Sato (Toyota chief engineer) is nyilatkozott:
„Mivel az ilyen gumiabroncsban egy alumínium és műanyag keverékéből álló mag köré épül fel a gumi kéreg, ez kompenzálhatja majd egy nap a motorok súlyát”