A Jaguar a jelenlegi XJ modellt így hirdeti: „Az XJ újradefiniálja a luxusautó fogalmát A modell drámai módon egyesíti a szépséget, a fényűzést és a teljesítményt. Dinamizmust kínál, és üdítően élvezetes vezetési élményt nyújt. Ami az utasokat illeti, a belső tér tágas és pihentetően kényelmes.”
A cég 1968 szeptemberében mutatta be az első XJ-t , idén ősszel tehát éppen ötvenéves lesz a luxusszedán. Ez idő alatt már több generációt megélt a modell, a legutolsó pont 2009-től van a piacon. Tehát hamarosan várhatjuk az utódot.
Az Autocar beszámolója alapján, 2019-ben dobhatják piacra a legújabb XJ modellt – a bemutatót pedig 2018 végére tervezi a Jaguar. Méltón megemlékezve az ötven évvel ezelőtti legelső modellre. Azonban a cégen belül született döntés értelmében az új modell tisztán elektromos hajtással fog napvilágot látni. A gondolat nem volt egyértelmű, mivel elég sok vita volt a Jaguarnál, hogy egyáltalán legyen-e utódja az XJ-nek és ha igen akkor milyen formában. Az ok egyszerű, mégpedig, hogy hihetetlen népszerűségnek örvendenek a SUV-k. Végül az XJ megtartása mellett döntött a vállalat, de csakis kizárólag elektromos hajtással. Így méltó riválisa lehet az S-osztálynak és a 7-es BMW-nek. Pletykák szerint még a Tesla-val is versenyre akarnak kelni, meghódítani olyan fontos piacokat, mint Kína és Amerika. A jövőbeli XJ egy igazi jövőbe mutató limuzin lesz, a márka emblematikus modellje. A terveket már befejezte Ian Callum és csapata, remek fogadtatásra lelt cégen belül az új XJ formavilága.
A Jaguar idén márciusban mutatja be az első teljesen elektromos modelljét az I-Pace-t, amiről már nagyon sokat cikkeztünk. Az I-Pace érkezése remek időzítést kínál az új XJ-nek, a márkánál is érzik, most kell alapjaiban újragondolni a luxuslimuzint.
Az XJ alapját egy új, rugalmasan állítható alumínium padlólemez adja, amit akár belsőégésű motorral hajtott modellekhez is fel lehet használni, gondolván később a hibrid modellekre. A hajtást ikermotorok végzik összkerékhajtással, megmarad a sportos jellem is. A kerekek tapadását nyomatékszabályzással kontrollálják, a hatótáv kényelmesen 500 km magasságában lehet.