A Toyotától már számos véleményt és kritikát olvashattunk a tisztán elektromos autókról. Nemrég még úgy nyilatkoztak, hogy késik az áttörés elektromos fronton, helyette itt a hibrid forradalom.
Ma pedig egy újabb hírrel rukkoltak elő, ami persze nagyszerű lenne, ha valóra válna. 2025-re minden egyes modelljükből elektromos változatot akarnak a piacra dobni. Ha, mindezt sikerül véghez vinniük akkor egy második célkitűzésük is teljesülhet. Ami nem más mint, 2030-ra évi 5.5 millió elektromos autót értékesítsenek. Nagy tervek, de miért pont a Toyota-nak ne sikerülne?
Ebből az 5.5 milliós értékesítési számból egymilliót kell kitennie a tisztán elektromos meghajtású modelleknek. Hogy elérjék ezt a célt, a Toyota és Lexus modelljeinek 50%-a valamilyen típusú akkumulátortechnológiára épülő hajtásláncot fog kapni. Plusz még hozzá tették, hogy mostantól egyetlen új fejlesztésű autó sem kerül piacra elektromos hajtáslánc nélkül.
Az idő nagyon szorítja a Toyota-t, ezért jelentősen felgyorsítja a hibrid és a tisztán elektromos autók fejlesztését. A cég múlt héten jelentette be, hogy a Panasonic-al fog együtt egy új akkumulátor technológiát fejleszteni. Ha, minden a forgatókönyv szerint alakul akkor 2020 elejéig mintegy 10 akkumulátortechnológiás autó kerül az utakra. Először Kínában, Japánban, Indiában, Észak-Amerikában és Európában. Az újonnan készülő modellekbe már egy jobb akku technológia fog helyet kapni, aminek az energiasűrűsége, súlya, csomagolása és az elrendezése is teljesen más lesz.