Az Államokban nagy hagyományai vannak az iskolabuszoknak. Biztosan emlékszünk számtalan filmből, hogy milyen hangulata is van egy ilyen busznak. A Thomas Built Buses Saf-T-Lines C2 Electric Bus bejelentése után a szintén amerikai gyártó, a Navistar is bejelentette saját megoldását az elektromos meghajtású iskolabuszra.
A Navistar első teljesen busza ChargE néven fogja az amerikai utakat róni, de majd csak 2019-ben valamikor. Tisztán elektromos meghajtású lesz, meghajtásról egy 260kW-os motor gondoskodik és a hatótáv 190km (120 mérföld) lesz. Mint kiderült a Volkswagen csoport Truck & Bus divíziója is beszáll a fejlesztésekbe, erre amúgy már korábban is volt példa a Navistar történetében. A cég elvárásai a busszal szemben elsősorban az, hogy legalább olyan felhasználói élmény legyen a busz utasainak és a vezetőnek is, mintha a hagyományos dízelmotor lenne a jármű orrában. A másik ugyanilyen fontos szempont a busz zéró széndioxid kibocsájtása is.
Bill Kozek senior vice president szerint, aki a Navistar stratégiai üzletágának felelőse azt mondta:
„A ChargE demonstrálja, hogy együttműködésünk a Volkswagen Truck & Bus üzletágával mennyivel közelebb visz minket ahhoz, hogy egy igazán jó elektromos meghajtást tehessünk buszainkba”