Az aktuális Ford Focus majdnem hét éve a piacon van. A jelenlegi formájában is elég jó az elektromos kiadás belőle, még annak ellenére is, hogy a jelenlegi padlólemez belsőégésű motorokhoz lett fejlesztve.
Így ez mindenképp kompromisszum. Ami nem feltétlenül baj, hiszen ennek a megoldásnak is megvan a maga helye gazdaságilag. Ám ebben az esetben az autó megvalósítása inkább rendetlen és „jó lesz az úgy”, egy eleve elektromotoros padlólemezéhez képest mindenképp. A jó hír, a jövőre érkező 4. generáció már az új padlólemezzel érkezik, ami a mostani C helyett C2 néven fut majd. Ez már valóban a kezdetektől fel lesz készítve a különböző hajtásláncok fogadására. Ezzel a Focus alapból 50kg mínusszal indul és a tengelytáv is 50mm-el lesz nagyobb, ami segít majd az akkucsomag ülések alatti elhelyezésében – így a belső elrendezésben sem kell kompromisszumokat kötni.
Ha a Ford jól keveri a kártyáit, az új Focus nagyon ütős lesz.
Véleményem szerint vehetne pár ötletet az IONIQ felhozatalából, hiszen abból van hibrid, plug-in hibrid és full elektromos.
Az új LG NCM 811 akkucellák már érkeznek jövőre, szóval beleférne az időbe, ha a Focust felpakolnák velük.
Lényeg a lényeg, a következő generációs Focus hivatalosan is jön jövőre, valamikor a nyáron.
Addig is, itt egy kis összehasonlító videó az e-Golffal: