A Tesla valamikor szeptemberben fogja bemutatni a teherszállításra alkalmas kamionjának a prototípusát, aminek lesz önvezető képessége is. Nem meglepő, hogy már néhány adat kiszivárgott. A Reuters riportja szerint, Scott Perry, a Miamiban székelő Ryder System Inc. ügyvezető igazgatója a Tesla tisztviselőivel való találkozás után megtudta, hogy a teherautó hatótávolsága 300 és 500 kilométer között lesz. Rakománnyal együtt!
Reuters természetesen a Teslát is szerette volna megszólaltani az ügyben, de a cégpolitikájuk szerint spekulációkat semmilyen esetben sem kommentálnak.
A Tesla tudja, hogy az akár 1600 kilométernél is többet garantáló dízelmotorokkal nem igazán tud versenyezni. Mivel akkor már drágább lenne az akkumulátorok ára és a teherautó súlya is jóval megnőne. A cég szerint a teherautójukat arra találták ki, hogy kisebb fuvarozási munkákat vállaljanak vele, felmérések szerint az USA-ban a tehergépkocsi utak 30%-a napi átlaga 160 és 320 kilométer közé tehető.
Scott szerint a hamarosan bemutatásra kerülő tehergépkocsiban hálófülke sem lesz! Így tényleg nem terveztek hosszabb útra.
De, nem a Tesla az egyetlen olyan vállalat, amely teljesen elektromos teherautón dolgozik (felejtsük el a magyar e-truck-ot, nagy kamu). A Daimler idén már el is kezdi a sorozatgyártását a kis szériában elérhető, a világ legelső teljesen elektromos, nagy teherbírású teherautójának. A 25 tonna össztömegű és akár 200 km-es hatótávú Urban eTruck 2016-os premierjét követően a Nemzetközi Haszongépjármű Kiállításon az első járművek már az idei évben megérkeznek az ügyfelekhez. Bővebben itt tudsz olvasni az eTruck-ról!