Gyakran megesik, hogy valami nem azt a szerepet kapja, mint amit eredetileg megálmodtak neki. Pontosan így van ez a Tesla kínai gigagyárával is.
A sanghaji üzem eredetileg azzal a célllal épült, hogy a helyi igényeket kiszolgálja és egyben az USA-Kína között fennálló viaskodás okán kialakult kereskedelmi háború vámbüntetéseit kikerülje. Szerencsére a Biden-kormányzat kezdetével ezek a viaskodások visszaszorultak, azonban a helyi igények nem. Ezért a Tesla már akkor a kínai Gigagyár bővítése mellett döntött, amikor az még be sem fejeződött. Röviden: a Tesla valósággal berobbant Kínába, 10 hónap alatt felhúzták és elindították a Gigafactory 3-mat és közben bővítették is azt.
Ahogyan a helyi igények emelkedtek és ezzel párhuzamosan a világ is több Teslára vágyott, valahonnan elő kellett ezeket az autókat szedni. Eredetileg az amerikai Fremont-béli üzem volt erre hivatott. Azonban itt egyre inkább más irányokba fordul a figyelem, a berlini üzem pedig még messze van a nyitástól, így maradt a sanghaji üzem, mint forrás. Éppen ezért is döntött úgy pár hete a Tesla, hogy a kínai üzem lesz a világ fő ellátóközpontja.
A gyártási számok pörögnek és pörögnek a Model 3 és a Model Y tekintetében. Júliusban 32 968 darabot gyártottak le ebből a két modellből összesen. 8621 darab talált gazdára Kínán belül, míg 24 347 darab ment exportra (16 137 db Model 3 és 8210 darab Model Y). Az augusztus még erősebben zárt: 44 264 darab Tesla került összeszerelésre az üzemben. A vonatkozó kínai hatóság (CPCA – China Passenger Car Association) szerint ebből 31 379 darab autót irányítottak a világ más országaiba.
Tekintve, hogy a szeptember az utolsó hónap az idei év harmadik negyedévéből, a Tesla várhatóan a helyi kiszállításokra koncentrál. Ezzel pedig rá tud erősíteni az aktuális negyedéves eredményekre a kaliforniai e-autó gyártó.
Mindez azt jelenti, hogy szeptemberben a Tesla akár 40 000 autót is kiszállíthat Kínán belül. A kérdés az, hogy az idei rekorder második negyedéves számot (201 304 darab kiszállított autó) sikerül-e megugrani?