Szép dolog, hogy egyre több autógyártó jelenti be, hogy záros határidőn belül el kívánnak búcsúzni a belsőégésű motoroktól, ezzel is megfelelve a következő években folyamatosan szigorodó szén-dioxid kibocsátási normáknak. Ezzel folyamatosan tisztulhat Földünk légköre, különösen a nagyvárosok levegőjének minősége javulhat drasztikusan a következő években. Egészen más tészta már az, ha egy márka a teljes tevékenységi körére vonatkozóan határozza meg azt, hogy szén-dioxid kibocsátás mentesen kívánják azokat kivitelezni.
Itt már komoly átszervezések szükségesek, hogy valóban elmondható legyen az adott márkáról, hogy tevékenységeik elvégzése során nem kerül a légkörbe üvegház hatású gáz. Az újabb autógyártó, aki nemrég nekirugaszkodott a feladatnak, a Volkswagen csoport. Azon belül is a Volkswagen márka állt ki és ismertette a konkrét számokat: 2050-re a teljes tevékenységük során 0 gramm szén-dioxidot fognak a légkörbe eregetni! Ez azt is jelenti, hogy minden VW jármű az előállítása és életútja során végig hozza ezt az értéket.
Persze addig sem kíván ülni a babérjain az igazgatóság, hiszen már 2030-ra negyven százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsájtanának ki, mint 2018-ban. Ez autónkként 17 tonnát jelentene addigra. Ahogyan Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka igazgatója mondta: „A Volkswagen kiáll a fenntartható, mindenki számára fenntartható e-mobilitás felé. Minden tevékenységünk fókuszában a környezet védelme fog állni, ez a Way-To-Zero alaptézise.”
A kitűzött értékek egyik legfontosabb pillére az lesz, hogy az autókat olyan villamos árammal lehessen „megtankolni”, ami megújuló energiák felhasználásával került előállításra. Az otthoni töltés során már most is létezik a VW-nek ilyen megoldása, aminek használata során a felhasználó biztos lehet benne, hogy az energia megújuló forrásból származik (Volkswagen Naturstrom), de az úton lévőknek is biztosítani kell ezt a megoldást, erre lesz jó eszköz az IONITY töltőhálózat. De a vállalat számos szélerőmű és napelempark létesítését támogatja Európa-szerte. Erre egy kiváló példa a németországi Tramm-Göthen melletti napelempark, ami éves szinten 170 millió kWh energiát fog produkálni. 2021 végére el is készül, állami pénzek bevonása nélkül.
De maga az autógyártás is „kizöldül”, hiszen számos alkatrész fog megújuló energia használatával készülni, például az ID. család autóinak alumínium váza, amiben az akkupakk lakik. A salzglitteri újrahasznosító telep szerepe pedig évről évre fontosabb szerepet kap majd, várhatóan további telepekkel kiegészülve!