Itt az engedély a berlini Tesla akkugyár építéséhez

0

Nagy pillanathoz érkezett a Tesla és a berlini üzeme, hiszen hosszas előkészítő munka után a német hatóságok jóváhagyták Elon Musk vállalatának, hogy megkezdjék az új, 4680-as akkucella gyártásához szükséges infrastruktúra kiépítését. Ezt a szövetségi német gazdasági miniszter (Peter Altmaier) erősítette meg, így megnyílt az út a Tesla előtt, hogy beindulhasson a forradalmian újnak mondott cellák gyártása, ám természetesen ehhez előbb fel kell építeni a szükséges épületeket.

Az engedély konkrét formát még nem öltött és iktatásra sem került, de az előzetes jóváhagyás birtokában ezek a munkálatok megindulhatnak, a Tesla saját felelősségére. Ezt úgy kell érteni, hogy ha valami okból kifolyólag megszakadna az engedélyeztetési eljárás utolsó szakasza, a Teslának le kell addig állnia a kivitelezési munkálatokkal, ami nem igazán jó dolog.

A kivitelezés részletei és azok ütemtervei nem ismertek, erről nagy még a csend a Tesla részéről. Ami eddig tudható, hogy pár napja a Tesla indítványozta egy közel 22 000 négyzetméteres raktárépület megépítését a berlini üzem közelében. De hogy ez a létesítmény kapcsolódik-e majd az akkumulátorgyártáshoz, vagy csak az autók alkatrészeit fogják-e itt tárolni, az egyelőre kérdés.

Elon Musk örömét fejezte ki az események kapcsán és elmondta, hogy az itt készülő, új 4680-as cellák első körben a MIG (Made in Germany) Model Y-ok gyomrába kerülnek majd beépítésre. Ha az itteni üzem teljes egészében elkészül, ez lesz a világ egyik legnagyobb kapacitással bíró üzeme, az ide tervezett éves mennyiség 100 GWh! Ez a duplája lesz a világ jelenlegi legnagyobb akkugyáránál, ami a Tesla nevadai üzeme az Egyesült Államokban. De itt nem áll meg a történet, Musk szerint, ha szükséges, a termelést fel tudják majd pörgetni évi 200 – 250 GWh kapacitás legyártására.

A Giga Berlinben készülő új, 4680-as cella segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszörös lett! A Tesla jelenleg a 2170-es mérettel dolgozik, de idővel vélhetően bekövetkezik majd a teljes átállás az új méretre.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!