Megvan a Volkswagen elektromos csúcsmodelljének a neve

0

Január első napjaiban volt arról szó, hogy a Volkswagen egy igazán ütős és technológiailag a jelenleg legfejlettebb elektromos autóját kívánja megtervezni. A cél egy új flagship modell és természetesen a Tesla Model S, mint követendő példa.

Mint kiderült, ezek a gondolatok nem január elején, hanem már korábban megfogalmazódtak a Volkswagen döntéshozóinak fejében. A VW márka főnöke, Ralf Brandstätter pedig most azt is elárulta, hogy mi lesz a neve ennek az autónak, ha egyszer megszületik: Trinity. Brandstätter elmondása szerint az első ilyen autó majd csak 2026-ban gördülhet le a szalagokról, de vélhetően a Volkswagen már most elkezdi az előkészületeket, hogy semmilyen baki ne jöhessen közbe az autó bemutatásakor.

A német Automobilwoche volt olyan szerencsés és el tudta csípni egy interjú erejéig az urat, aki arról is beszélt, hogy a Trinity is a MEB padlólemezre fog épülni, de annak már egy továbbfejlesztett változatára. Ennek fényében kijelenthető, hogy a MEB padlólemez a jelenlegi formájában 2026 körül egy új, tovább fejlesztett szintre léphet majd. Az autó a márka hazájában, Wolfsburgban készülne, a tervek szerint éves szinten 300 000 legyártott darabbal. Ezek az információk mind egybe vágnak a bevezetőben linkelt cikkünk értesüléseivel.

Az autó Brandstätter szerint „prezentálni fogja az elektromos mobilitás következő generációját, a Trinity küldetése hogy a Volkswagen vezető szerepét mutassa meg az innováció területén”.

Az autó technikai tudásáról semmit nem tudhattunk meg az interjúból, de az szinte biztos, hogy egy Arteon-jellegű elektromos szedánra számíthatunk. A kiváló minőség és a flagship szerep ellenére a Volkswagen mindenképpen alkalmassá akarja tenni a Trinity típust a tömegtermelésre, vagyis fentebb nevezett 300 000 darabos évi autó előállítására.

További jó hír, hogy a most még csak Aero B néven futó, Passat-méretű kombi is valóban gyártásba kerül 2023-ban, ahogyan erről korábban is nyilatkozott Brandstätter egy LinkedIn bejegyzésben.

Végezetül az interjú során szóba került az is, ami sokkal több embert érdekel, vagyis az ID.3 alatt méretben (és így várhatóan árban is) elhelyezkedő modellről. Típusnevet és konkrét adatokat nem közölt Brandstätter, viszont azt igen, hogy egy évvel előbbre hozzák a típus bevezetését, vagyis 2025-ben már találkozhatunk ezzel az autóval.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!