Az elmúlt időszak viszonylagos csendje után beindult a hírmalom a Tesla berlini gigagyára körül. Természetesen ezen idő alatt is épült az üzem, de a mostani hírek is csak megerősítik azt, hogy a munkálatok tartanak és igazából ez ellen senki nem tehet semmit. A napokban járta meg az internetet a hír, hogy igencsak vaskos fizetést vihet haza a Giga Berlin minden új alkalmazottja (2700 Euró havonta), míg aki esetleg képesítéssel is bír egy adott pozícióra, simán bezsebelheti a havi 3500 eurót is! Ez érthetően nem tetszett az ország többi autómárkájának, hiszen így bérfeszültség jelenhet meg.
Most pedig a Tesla egy újabb gyufát húzott ki a német autóipar skatulyájából, hiszen a Giga Berlin élére egy olyan igazgatót csábítottak el, aki korábban a Mercedes-Benz Marienfelde melletti gyárában volt felelős vezető. A teljes képhez tudni kell, hogy a Giga Berlin projekt korábbi megbízott vezetője Evan Horetsky (“Mister Gigafactory”) volt és 2015-ben kezdett a márkánál dolgozni a Giga Nevada egységben. A berlini projekt előtt jelentős szerepe volt a fremonti és a sanghaji üzemek megépítésében, így a szakértelem megvolt az amerikai származású mérnök kezében. A távozás okát a Tesla nem erősítette meg, de német értesülések (RBB24 – német nyelven) szerint az október eleji leállás közrejátszhatott a döntésben. Ebben az esetben gyakorlatilag a teljes kivitelezést le kellett állítani, mert a Tesla nem fizette be a vízszámláját.
Az elbocsájtott Horetsky helyére pedig a korábban már említett ex-Mercedes Benz alkalmazott René Reif került, ő tavaly októberben hagyta el a csillagos márka fedélzetét, most mégis berágott a német autóipar ezen a lépésen. A kinevezés még nem került megerősítésre, de az IG Metal szerint már megszületett a még nem hivatalos döntés. Utóbbi szervezet egyébként a német autóipar sok erős szereplőjét fogja össze, így erősen reprezentatív, amit mondanak. A szervezet egyik vezetője, Jan Otto így nyilatkozott a német Morgenpost szerkesztőjének:
„Nem tudunk jövőt építeni olyan lelketlen menedzserekkel, mint ő. Nem értjük, hogy az olyan tradicionális és innovatív autógyártók, mint amilyen a Daimler is, hogyan képes kapitulációra amerikai kihívójával szemben. A gyárral kapcsolatos jövőnket tisztán akarjuk látni. Már tárgyalunk az állam politikusaival erről.”
A marienfelde-i gyár átszervezés alatt áll, ahonnan közel 2000-2500 embert küldhetnek el átszervezések miatt, valamiért szerintük mégis a Teslának és az új vezetőnek kéne ezt a gondot megoldani.
A Teslának nem ez az első csörtéje az IG Metallal, már a Grohmann Engineering vállalat 2017-es megvásárlásakor is voltak problémák.